weekend - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

15 Februari 2010 | Peru, Cusco

hallo,

Dit weekend heb ik zoals jullie al weten paardgereden. Was heel erg leuk alleen had een paard dat beetje eigenwijs was. Paard ging zijn eigen richting. Ze schenen wel redelijk opgevoed te zijn, maar dat viel dus tegen. Dat het paardje beetje eigenwijs was maakte het ook wel weer leuk. De paarden wilde niet op comando wat harder gaan, maar mijn paard deed het zo af en toe wel een klein stukje. Was leuke ervaring op 1 momentje na. Mijn paardje ging namelijk net toen er een auto kwam de weg op en zaten dus niet ver van die auto af en gelukkig liep die niet verder anders was ik dit niet meer aan het schrijven. Was maar een klein stukje weg, maar toch..

Verder hebben we naar het paardrijden geluncht en toen begonnen ze met een water gevecht en dat kwam dus op mij. Toen dacht ik ow klein beetje droogt wel, maar toen kreeg ik nog een keer water over mij heen en toen was het oorlog. Toen gingen we watergevecht houden.

In de avond toen nog lekkker gegeten en nog ff naar de kroeg geweest, lekker dansen en zo dit keer wat rustiger. Was dood moe, dus ging vroeg naar huis en toen kwamen er weer proppers die gingen slijmen enz.. echt zo vervelend en omdat het de avond voor valentijn was, was het nog erger leek wel. Maar goed naar die gezellige avond lekker slapen.

volgende dag lekker uitslapen en drna naar saksaywomen daar zou een boom zijn die omgehakt wordt. Dat is een traditie in peru van vroeger. Dan hebben ze allemaal cadeautjes in de boom en dan gaan ze er omheen dansen en. later gaan ze die boom omhakken, zodat iedereen de cadeautjes kan pakken. Leek wel leuk, maar was er dus niet. Er waren dan ook veel dingen afgeschaft vanwege de watersnoodramp van 3 weken geleden. Toen gingen we maar in het gras liggen en beetje zonnen.
Toen we terug gingen zijn we nat gegooit door de lokale bevolking ook zo leuk. Gelukkig rende ik redelijk hard om niet het ergst nat te zijn. Toch was ik wel voor de helft nat. Ja dat zal nog wel vaker gebeuren want dat doen ze dus in februari en maart hier. Voor de zondagen.

In de avond lekker pannenkoeken gegeten en gekaart. Ook ben ik achterover gevallen omdat ik uitgleed, maar niks ernstig ofzo. Beetje nek en gevoelig hoofdje, maar verder niks. Kan gewoon nog alles doen, zullen we maar zeggen.


Vandaag op het project weer engels geleerd alleen nu samen met een nederlands meisje. Was wel druk kregen er ook wat jongens bij en hadden samen bijna 15 kinderen denk ik en verschillende niveau,s heel vervelend maar goed zal het vast overleven. Zijn in iedere geval leuke pubers.Na de engels gingen we handwerken zoals breien, armbandjes maken, oorbellen en kettingen enz.. is wel heel mooi.

Verder niet zoveel bijzondere dingen.

Spreek jullie wel weer. Zal wel vrijdag of donderdag zijn, want ga vrijdagavond naar de colca canyon, misschien later als ik niks beleefd heb. haha.

oja en iedereen leuke valantijnsdag gehad!!!:P

liefs Brenda


  • 16 Februari 2010 - 08:26

    Vera:

    hee!

    wat maak je weer lekker veel mee!
    en jij houd toch niet van brave paarden? je wil toch beetje actie? nou bij deze haha.. kunnen wel samen keertje doen nu ha!

    lekker dat elke keer nat gegooid worden!

    Liefs Vera

  • 16 Februari 2010 - 10:31

    Laura:

    Nou het klinkt allemaal hartstikke leuk en gezellie!

    Geniet er lekker van wijfie:)

    xxx Laura

  • 16 Februari 2010 - 16:55

    Lisanne:

    Jeeeeetjemineeetje, je kunt ook niks zonder bijna ongeluk he! Kom maar snel weer terug!

    E

  • 16 Februari 2010 - 16:56

    Lisanne:

    En toen drukte ik op de enter per ongeluk.. Haha twee berichtjes van mij is ook leuk toch? Wij hebben heerlijke valentijn gehad in een 4 sterrenhotel dichtbij nijmegen! Is wel wat anders dan zeiknat gegooid worden he! ;)

    Geniet!
    xxx

  • 18 Februari 2010 - 20:24

    Oma En Opa:

    leuk die fotos allemaal en nog gefeliciteert met je spaanse diploma

  • 19 Februari 2010 - 09:52

    Dirk:

    Ha Brenda,
    Heb net een hele rij van je verslagen gelezen. Tof dat je het zo naar je zin hebt,... en zo ontzettend veel boeiende ervaringen opdoet.
    Blijf er van genieten!

    ps. zondag is hier weer een jeugddienst - ik ben van plan om tijdens het gebed ook jouw naam te noemen (net als die van Frank vd Berg - die zit in Ierland!)

    toitoi, 'dominee dirk'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 34117

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: