weekje spaans en vrijwilligerswerk overleeft - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu weekje spaans en vrijwilligerswerk overleeft - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

weekje spaans en vrijwilligerswerk overleeft

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

13 Februari 2010 | Peru, Cusco

hallo,

ja de titel klinkt heel zwaar, maarja wist geen betere1!

Hier is nog alles goed! Heb mij diploma voor mijn spaanse les gekregen en heb nu alleen nog vrijwilligerswerk. Ik ben er wel blij mee, want was erg moe er van. Was een gestresst weekje, van vroeg op vrijwilligerswerk even voor mezelf of regelen colca canyon en boodschappen doen. Daarna les vervolgens koken, eten en dan slapen. Niet veel tijd dus, maar gister lekker mijn diploma gevierd in de discotheka en nu lekker weekend.

Gister ben ik uiteten geweest met een aantal, waarvan 1 nl afscheid genomen. Vervolgens naar de kroeg en gratis gedronken. Je krijgt hier namelijk alleen gratis briefjes voor gratis drinken, dus dat is wel relax. En lekker gedanst met de buitenlanders het is namelijk bijna onmogelijk om gewoon met de groep bij elkaar te dansen. Echt verrot!, Tteveel kan heel vervelend zijn. haha... maar goed.

Mijn vrijwilligerswerk begint wel steeds meer op de beschrijving te lijken ook al vind ik nog steeds dat ik meer engels moet leren dan dat ik verwacht had. Ik heb gezwommen met de meiden en verder ook mee gedaan aan een zelfvertrouwingsoefening. Dat werd gedaan door middel van het christelijke lied. ´´Bewaar je oog, bewaar je oof voor wat je ziet, bewaar je oog bewaar je oog voor wat je ziet er is er 1 die op je let en die luisterd naar het complet bewaar je oog bewaar je oog voor wat je ziet´´. Zoiets is het in iedere geval op zijn nl, werd natuurlijk op zijn spaans gedaan alleen kwam het mij wel bekend voor.

Het zijn dus zeker wel leuke meiden, echte pubers die veel vragen en er graag bij willen horen. Ze willen ook alle foto,s van hun hebben en zeggen dat ze koekjes lekker vinden en dansen leuk vinden, maar geen geld hebben. En daarmee hopen dat je ze het geeft.

Ik zat trouwens wel de denken dat ze meer hebben dan ik verwacht had. Ze komen niet echt veel dingen te kort, ze hebben het nog lang niet zo goed als ons maar ze overleven het er makkelijk. Het is dus heel moeilijk om te beslissen wat ik met het geld doe. Ik ga zeker handige basis dingen kopen en bespreken wat ze echt nodig hebben met de baas, maar ik heb zoveel geld in soles dat ik er misschien aan zit te denken om geld te geven aan de mensen van de watersnoodramp. Er zijn namelijk veel mensen hier in cusco hun huis kwijt geraakt enz. Was ook een inzamelijk op school en daar gingen ze dan kleren van kopen enz.

Maar ik heb nog wel even om te denken, dus dat doen we maar voor dat we gaan beslissen.

Ik geloof dat ik alles wel verteld heb van deze week en dus ga ik het maar afronden.

Hier is morgen carnaval en gaat er veel met water gegooid worden. Zijn ze al mee bezig heb namelijk al eergister een waterballon tegen mij aangehad. Ze gooien dat namelijk tegen iedereen en vooral veel toeristen en dat is gewoon legaal zonder ruzie. Wordt gewoon geaccepteerd. Verder ga ik zometeen paardrijden in de natuur. Heb nog nooit echt paardgereden dus dat wordt feest. Ze zeggen dat het niet echt nodig is, want ze worden in het gereel gehouden met een fluitje ofzo.
LIjkt mij wel een leuke ervaring in iedere geval, dus we gaan het maar beleven. Verder misschien nog wat bekijken en probeer vandaag of maandag nog weer wat foto,s er op te zetten. Jullie gaan van mij horen.

Hoe is het verders met jullie in nl??

liefst Brenda uit het warme Peru.

ps. LInda je zei dat het trouwens slecht weer is, maar overdag is het hier bijna elke dag lekker warm en zonnig en dan gaat het in de avond en ´s nachts regenen en niet zo,n klein beetje ook. Heel wisselend is het hier, maar heb al wel een beetje een bruin huidje. Kunnen jullie in nl en zweden nog niet zeggen hahah. lekker in de sneeuw daar. Ik ga misschien sneeuw volgend weekend zien op de colca canyon.

xx

  • 13 Februari 2010 - 15:29

    Lisanne:

    Schep jij maar lekker op over je bruine huidje.. Hier zitten we alweer in de sneeuw hoor..

    Enjoy!
    Liefsss

  • 13 Februari 2010 - 18:14

    Kathinka:

    eej,

    leuke foto's!! en ook leuke verhalen!! wij zitten hier in de kou en jij ben bruin aant worden... dat is niet eerlijk... haha...

    maar veel plezier(k)

  • 13 Februari 2010 - 18:43

    Linda:

    Hee!

    Ja ik zie inderdaad (dat weerbericht op deze site) dat het heel wisselend is. Op zich wel lekker! Kan je 's avonds lekker koel slapen en overdag een kleurtje krijgen! We verwachten je bruin terug hoor! :)

    Gefeliciteerd met je diploma he! ;)
    Vera moet nu ook hard aan de slag met haar engels, want in april komt er dus een Engelse..haha. Samen in hetzelfde schuitje!

    Zoveel sneeuw is op zich ook best leuk hoor op z'n tijd. Lekker sneeuwgevechten gehouden. Dat ga jij natuurlijk met water doen komende dagen! Veel plezier!

    Liefs

  • 14 Februari 2010 - 09:19

    Marian Van Ginkel:

    Brenda, gefeliciteerd met je spaanse diploma. Het blijft leuk om je reis te kunnen volgen.

    Marian

  • 14 Februari 2010 - 10:25

    Vera:

    Hee

    ik ben nu idd heel erg jaloers met je zon en paardrijden en kroegen!
    maar lekker gegaloppeerd door het gras??:D ben benieuwd wat je ervan vond!
    ik ben de sneeuw ook echt zat ben benieuwd wat er onder de sneeuw zit.. maar ga jij maar lekker bruin worden dan verder! en gefeliciteerd met je diploma :D

    Kus Vera

  • 14 Februari 2010 - 15:18

    Geurt:

    brenda gefeliciteerd met je spaanse diploma. nog veel plezier daar in peru

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 34123

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: