laatste verslag over argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu laatste verslag over argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

laatste verslag over argentinie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

04 April 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo,

Ben nu in chili aangekomen, maar heb argentinie nog niet afgerond.

Naar Iguazu ben ik dus naar cordeba gegaan met de bus. Dat was echt een verschrikkelijk eind. En ik moest nog verder, maar nam ff een pauze in cordeba, want anders moest ik nog meer achterelkaar in de bus zitten. Cordeba is namelijk hellemaal niet zo bijzonder. Ik heb maar wat op bankjes gezeten (puzzelen en boekje lezen, geinternet, ijsje gegeten en natuurlijk ander eten. Maar ijsje was echt goed. Was 3 goede bollen voor maar omgerekend 0,75 cent. Goed bezig!! haha.

In de avond dus de bus gepakt naar Mendoza. Mendoza en Salte schijnen de meest bijzondere plaatsten te zijn in het noorden van Argentinie. Voor de rest moet je naar patagonie. Was weer een lange busreis!! Daar aangekomen een hostel gaan zoeken. Eerste hostel genomen die ik kon vinden en ook 10 peso van de prijs er af kunnen krijgen. Het belangrijkste was dat ik wat gevonden heb en de bagage van mijn schouders kon gooien. Maar goed dus toen ff opgefrist want dat had ik wel nodig. Vervolgens ben ik een bank gaan zoeken. Bij de bank stond echt een belachelijke lange rij. Zo,n lange rij had ik nog nooit gehad volgens mij heb je die bij ons alleen maar met belangrijke feestdagen. Maar goed ik dus in de rij staan. 20 minuten later ofzo kon ik pinnen. Daarna ff gaan lunchen en toen ff de stad bekeken. De plaza van Espana, plaza independent en het park. Was echt wel een mooi park. Kon je vanalles doen. Met je vrienden of lover en kinderen lkkr genieten of gewoon sporten. Waren ook een heleboek dingen te zien kreeg ook een plategrond er van. Heb alleen niet zoveel bekeken. Ben gewoon lkkr gaan zitten. Daarna weer terug gelopen drankje gedaan en mijn tour voor de volgende dag boeken.
Twijfelde over landschap of over wijnfabriek. Toch voor de landschap gekozen, ben namelijk ook niet zo,n groote wijnfan. Drink het alleen maar voor de gezelligheid zo af en toe.

Ik moest voor de tour om half 8 beneden zijn en eigenlijk begint dan de tour. Alleen mijn hostel is de laatste die ze langs gaan om mensen op te halen. Kreeg dus mijn ontbijt om half 8 en rond kwart over 8 kwamen ze mij halen. Er was nog maar 1 plaatsje over en dat was toevallig naast een NL. In totaal waren er 4 NL in de tour. En vera heb het ook nog over jouw gehad met de Zweden. Toevallig de gene die engelse gids kregen waren uit zweden en NL. Maar goed was dus wel leuk!! De landschap is niet super bijzonder meer voor mij. Heb nu wel redelijk wat Andes gezien. We hebben wel de hoogste berg van latijnsamerika gezien, incabrug 2 verschillende. 1 brug was echt heel mooi vond ik zelf, anders dan andere omdat het een ander kleurtje had (moeilijk uit te leggen) maar goed verder zijn we nog boven op de top van een berg gegaan van geloof ik 4000 meter boven zeeniveau. Daar was een mooi standbeeld te zien die dus grenst op Chili en Argentinie. Ofnajah de volgende dag was de border naar chili tog wel wat verder. Het was wel erg mooi daarboven, maar ook verschrikkelijk koud. Daar dus 15 minuten gebleven ongeveer en toen gingen we weer naar beneden. Waar we eindelijk onze lunch kregen rond half 3. Was zo laat gedaan omdat ze ons niet met een volle maag naar boven wilde laten gaan. De lunch was wel erg lkkr, was een buffet!! Daarna nog dan die mooi incabrug gezien en toen weer terug. Was wel eindje terug, maar ik was weer als eerste terug. Was opzich wel een leuke tour. Niet de leukste, maar was oke.

Daarna lkkr slapen en de volgende morgen naar Chili.

Nu dus in Chili in Vina de Mar. Hoort eigenlijk in een ander kopje en de volgende zou dan ook met een chili vlagje komen.

Maar ff kort over Vina de Mar ben ik dus voornamelijk gaan rusten op het strand. En dat heb ik ook welgemerkt want op plekken waar ik er niet bij kon met insmeren of vergeten ben ben ik nu verbrand. hmmm.. maarre mijn pasen was oke. Anders dan Anders zullen we maar denken.

Vandaag al weer op naar het volgende plaatsje in Chili, ook bij het strand.

oja en linda. Ik kan alleen maar simpele gespreken houden met mensen die geduld hebben voor mijn woorden, zelf niet te snel praten en als ik dan praat zit het nog vol grammatica fouten. Denk dat jij ook nog wel zover komt met Frans. haha

liefs Brenda

  • 04 April 2010 - 18:03

    Sophia:

    Hoi Brenda,
    Wat een wereldreiziger wordt je zo zeg! Pasen in Cili. Het weer was er wel vast beter, wij hebben veel regen vandaag gehad. Tot de volgende keer, leuk om alles te lezen. Een super tijd gewenst!
    Liefs Sophia

  • 05 April 2010 - 20:14

    Oma En Opa :

    hallo brenda het is weer een mooi verhaal groetjes oma en opa

  • 06 April 2010 - 13:51

    Linda:

    Naja dat vind ik erg goed! Ik deed er 6 jaar over en jij een maandje ;) Knap!

    Wel leuke pasen gehad dus?
    Wat vet om dat allemaal te kunnen zien joh! Ik sprak nog iemand van bliever toen (bij belijdenis van rianda), weet niet wie het was. Hij vroeg naar jou en Vera. Hij merkte dat je de smaak na Nicaragua goed te pakken had!

    Moet geweldig zijn daar aan de andere kant van de wereld!

    Liefs!

  • 08 April 2010 - 07:30

    Vera:

    Super!
    niet te veel over mij roddelen he :P
    maar echt leuk ook die reizen en gezellig met Zweedse! weet je nu ook wat woordjes?! en ga je nog naar de geizers?:D quatamala (of hoe je het ook maar schrijven) dat bedoelde ik toen we op msn zaten.. dat land zijn nu al 2 mensen van hier geweest.. jij toch ook?

    Dikke kus Vera

  • 09 April 2010 - 06:15

    Angela:

    Hee Brenda! Wat een mooie reis ben jij aan het maken zeg, ben jaloers! Nog drie weekjes, geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: