IGUAZU - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu IGUAZU - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

IGUAZU

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

30 Maart 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo allemaal,

Ik ben bij de welbekende Iguazu watervallen geweest. De watervallen zitten op een breedte van 2,7 km lang naast elkaar. Echt geweldig om de watervallen te zien. Heb ook echt teveel foto,s terwijl het allemaal watervallen zijn. Telkens van een ander punt en af en toe met mij er bij op. Echt namelijk de groep waar ik mee was vroeg elke keer, zal ik een foto van je maken?? zal ik een foto van je maken?? owkeej dat is goed zei ik dan meestal. En dan krijg je zoveel foto,s!!

We zijn ook met een bootje (tegen betaling natuurlijk weer) onder de watervallen geweest!!, echt geweldig!! Kreeg je gratis douche van de watervallen, echt te nat aan het einde. En had natuurlijk geen schone kleren ofzo bij me. Gelukkig schijnt de zon daar wel en toen we de bus weer in moesten was ik weer beetje opgedroogt.

We hadden opzich wel een leuke groep. Was een gezin en verder stelletjes, maar waren wel aardig. Probeer ik spaans met ze te praten en dan gaan ze in engels verder. daar waren zei niet zo goed in, maar beter dan dat ik in spaans ben nog wel. Ze zijn vooral niet goed in de uitspraak. Dat is met al die fransen, spanjaarden en volgens mij ook itilianen zo. Ze kunnen die klanken niet zo krijgen dat is de reden ook waarom ze in frankrijk niet engels willen praten. Vond ik altijd heel vervelend, maar nu snap ik het. Heb wel met franse engels gepraat hier opvakantie en dan merk je dat ook wel. Ook met franse spaans gepraat natuurlijk!!

Hsd trouwens ook een gids, hij was wel oke. Gaf mij alleen beetje het gevoel of die aan het flirten was en viel absoluut niet op hem, beetje te oud enz. Trouwens weet niet wat die argentijnen hebben, val hier erg in de smaak bij de oude mannen. hmmm niet grappig duszz... In buenas Aires viel het mij trouwens op dat mannen elkaar ook gewoon kus op de wang geven bij de begroeting!

Maar goed, wijk een beetje af.

De volgende dag werd ik dus weer opgehaald door de guide. de rest was aan de brailie site, dus kreeg wat meer te zien aangezien we anders te vroeg aankwamen. liet me zien de natuurlijke grens (de rivier) tussen brazilie en argentinie en paraguy zag je dan ook liggen. verder wat papagaaien en toekans gezien (erg mooie vogels) enne kon ff wat souveniers kijken. Mocht ook foto met een typische manier van drink beter waar ze thee in hebben. Wel grappig. daarna dus met de anderen in de bus gestapt en richting de watervallen gegaan. Ook weer erg mooi, alleen wat korter!! En heb weer wat meer stempels op mijn paspoort haha..

de tour was opzich wel oke, maar net zoals wat de anderen van de groep ook vonden was wel beetje snel allemaal. beetje geroddeld toen we aan het einde en buffet hadden. Konden als groep ook niet echt kiezen waar we wilde eten, moesten gewoon daar eten en daarna betalen. was gelukkig wel wat goedkoper aangezien hij conecties ofzo schijnt te hebben.

Maar goed dat was dus zo,n beetje mijn avontuurt bij de watervallen. Kom nu vanochtend uit een bijna 20 uur durende busrit en ga vanavond weer paar uurtjes in de bus zitten. Dan ga ik naar Mendoza. Is een plaatsje waar ze wijn maken en schijnt verder ook wel mooi te zijn. Daarna ligt het er aan hoop vanuit dr naar serena te kunnen gaan en anders wordt het santiago. Ik hoop op het strand te zijn met de pasen, maar ben benieuwd. Heb niet echt info over santiago en mendoza, dus dat is heel handig.

spreek jullie, nog maandje en dan ben ik in HOLANDA!!!

schiet nu wel op!!

liefs Brenda

  • 01 April 2010 - 19:22

    Oma En Opa :

    hallo brenda dat mailen vind ik erg lastig ik probeer het wel weer eens maar ga nu naar bed en de hond wil uit groetjes

  • 03 April 2010 - 17:39

    Linda:

    De fransen geven elkaar ook een kus op de wang hoor bij begroeting ;) En ik spreek uit ervaring! Haha...

    Ik ben nu wel benieuwd hoe je spaans is, want als ik dit lees kan je dus hele gesprekken voeren? Knap! In het frans kan ik het nog steeds niet..haha

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 34105

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: