de dessert - Reisverslag uit Lima, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu de dessert - Reisverslag uit Lima, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

de dessert

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

17 April 2010 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Ik ben alweer een poosje in Peru en dat bevalt mij op een 1 of andere manier ook beter. Ben wat snel door chile heen gecrost, maar daar was minder te doen dan ik dacht. Er is namelijk patagonie en paaseiland waar ik geen tijd voor heb en strand en de atacama. Alleen de atacama is beetje het zelfde als wat ik in bolivia heb gezien. Ik ben daarom van copiapo door naar Arica gegaan. Heb nog een klein museumpje bezocht in capiapo voor dat mijn busreis begon. Was met allemaal stenen en mineralen ofzo. Was voor mij niet zo bijzonder. Stond in de lonely planet dat het wel bijzonder was, maar meer voor scheikundige en natuurkundige. In Arica heb ik vooral beetje rondgelopen. Was van plan om naar het strand te gaan, maar dan moest ik de bus pakken en daar had ik niet zoveel zin in (beetje lui). Was volgens mij ook afgelegen en op het moment zijn er niet veel op het strand, omdat het voor hun hier winter aan het worden is denk ik. En dan zit ik daar lekker alleen op een afgelegen strandje. Maar goed naar Arica ben ik dus naar tacna gegaan. Dat is in Peru. Peru stelt niks voor, maar kon alleen daar naar toe om in peru uit te komen. Tijdens de overgang raakte ik aan de praat met een duitse jongen. We hebben even gepraat, maar toen we onze ticket gingen boeken kon hij al gelijk weg. Hij ging nameijk naar arequipa en ik naar nasca. Dus dat was kort en toen maar alleen wachten. Later raakte ik tijdens het wachten met een amerikaans meisje aan de praat (moest namelijkk in totaal iets van 7 uur wachten) Ze had een vriend in lima en was nu aan het wachten op hem hij was namelijk nu in tacna aan het werk ofzo. Van haar nog wat gehoort over Lima en wat de tekenen betekenden in de bergen. Ze zou mijn later een foto er van sturen. De tekenen betekenden dat de japanners daar een bom konden lanseren. Heel apart, maar wel mooie tekens.

Nou op een gegeven moment eindelijk op weg naar Nasca. Ik werd er die ochtend op een plek uitgezet (was de enige die in nasca wilde uitstappen) en kreeg gelijk weer een muite mensen op me af die mij in hun hostel wilde hebben. 1 kon ook nl,s wel grappig. Nou had er toen voor 1 gekozen. daar een beetje mijn was kunnen doen (ja, wordt ook nog gewerkt) en gratis internet en verder ff boekje lezen enz. De volgende dag ben ik naar de nascalines geweest. Het was erg duur, maar wel mooi om gedaan te hebben opzich. Heb ze ook echt gezien en was niet bezig met kotsen. Er moesten er 2 in mijn vliegtuigje wel kotsen (van de 5 passagiers). En voor mij had het ook niet langer moeten duren en aan het einde dus alleen maar naar voren kijken en alleen als er een line aan mijn kant was ging ik naar beneden kijken. Ze gingen namelijk linksom en rechtsom bij elke line. Je kunt ze dus allemaal gewoon normaal zien. Het ging wel snel, heb geloof ik 40 minuten in het vliegtuigje gezeten.

Naar nasca ben ik naar Ica gegaan. Daar ben ik eerst een dag in Ica geweest. Achteraf beetje verspilde tijd. Ben toen gaan informeren over de bodegas uiteindelijk toch besloten alleen te gaan. Maar omdat er in mijn hostel geen electriciteit was ben ik opzoek gegaan naar een andere. Maar in de ochtend kon ik nergens kwijt en ben toen maar naar huachina gegaan. Dat was echt heel mooi. Allemaal duinen met een meer in het midden en dr tussen in de hotels en restaurants. Ik ben toen toch maar eerst gaan sandboarden en dacht nou ga morgen wel naar de bodegas. Dus ik naar zo,n gast lopen die het verhuurt en ben toen naar boven gelopen op die heuvel om vervolgens naar benenden te gaan. WAs echt zo vermoeiend om naar boven te lopen. Het is gewoon op het zachte zand in het strand lopen alleen dan naar boven. Echt was er kapot van aangezien ik ook al poosje niet echt gesport heb. Nou toen naar beneden. Ik dacht toen ik boven was alleen oei mooi uitzicht en hoe ga ik ooit benenden komen want dit ga ik nooit durfen. Nou ik toch maar mijn moed verzameld om naar benenden te gaan en het ging beter dan verwacht. ff naar beneden en als ik te snel vond gaan of een drempel liet ik me vallen en ging toen weer een keertje. Was net zo eng als toen ik ging skieeen voor de eerste keer haha, lkkr slim dit soort dingen te doen zonder instructeur. En toen kwam ik er 1 tegen. Naja niet echt, maar zo,n peruaan kwam naar mijn toe en ging me vertellen dat ik wax moest gebruiken en hoe mijn houding. Ik zei ja ben beetje moe nu en mocht maar 2 uur het board gebruiken. Zei hij ow dat is onzin als je 5 sol heb betaald moet je nog wel keer gaan. Nouja ik dus overgehaalt. Maar hij liep dus stukken sneller de heuvel op, maar hij hoefde niet te werken en had de tijd. Ik dus uiteindeiljk boven en toen gingen we ff praten en rusten (hij kon wel genoeg engels en ik beetje spaans dus we konden wel gewoon praten) Nou uiteindeiljk dan toch maar naar beneden en het ging dit keer idd wel iets beter en wat sneller ook. Ik zat echt totaal onder het zand en ben toen drinken gaan halen en een douche gepakt. Hij wilde die middag nog naar de bodegas om pisco voor zijn jarige moeder te halen. En vroeg ik mee ging en kon mij toen de weg leiden en alles beetje uitleggen. Ik dacht oke ik ga wel mee. En toen heeft ie me ff rondgeleid. Heb een hoop wijn en pisco geproeft en dr ook wat gegeten. Was wel leuk om keer gezien te hebben opzich!!

De volgende dag ben ik dus naar lima vertrokken, omdat ik nu tog mijn dingen al had gedaan daar die ik wilde doen. Ik dus naar de busterminal toe met de taxi, kocht een ticket en binnen 5 minuten was ik al onderweg naar lima. Was dus geluk dat ik niet zolang hoefde te wachten. Ik zit nu dus in lima en heb nog 12 dagen en daarom heb ik besloten morgen nog naar het noorden te gaan en dan naar een week hier weer terug te komen. 12 dagen hier is een beetje lang.

Nou ga jullie weer spreken als ik het noorden bekeken heb.

liefs Brenda

  • 18 April 2010 - 10:42

    Vera:

    nu kan je vast ook beter skieeen hahahaha :D

  • 18 April 2010 - 15:18

    Carla:

    Petje af Brenda, dat je dit allemaal in je eentje doet! Om jaloers op te worden, alleen heb ik de durf er niet voor!
    Groetjes uit Overloon van ons allemaal!

  • 19 April 2010 - 10:46

    Geurt:

    ik hoop dat je weg kunt volgende week ik kan niet weg door die vervelende vulkaan op ijsland misschien zaterdag voor een weekje in plaats van 2 weken nog veel plezier groetjes

  • 20 April 2010 - 20:09

    Marian Van Ginkel:

    Brenda, nog heel veel plezier toegewenst de laatste weken. Ik hoop dat je ook weer zin hebt om naar huis te gaan.


  • 24 April 2010 - 17:05

    Oma En Opa :

    nog een fijne laatste week in peru we kijken uit naar je thuiskomst groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: