amazone - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu amazone - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

amazone

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

13 Maart 2010 | Bolivia, La Paz

heyhey,

Daar was ik dan weer terug in La Paz. Ben nu beetje verbrand geraakt aan de bovenkant en muggenbulden, maarja te verwachten. Vooral het 2de.

Ik ben vorige week dus vertrokken met de bus was nog al een lange reis. Gingen om te beginnen 2 uur later dan was gezegt vervolgens zaten we nog 18 uur in de bus. Wel kwamen we om de zelfde tijd aan als altijd. In de bus, of naja eigenlijk beetje tijdens het wachten, ontmoete ik 2 stelletjes die sinds 3 weken samen reisde. Hun vertelde wat zei gingen doen en dat was wat ik in de eerste instantie ook wilde doen. Vroeg waarom ze niet de andere deden en daar hadden ze wel een punt. Ze gingen dus de pampas tour doen i.p.v. de jungle tour. Bij de pampas ga je voornamelijk met een bootje allelei verschillende dieren zoeken en bekijken en de jungle tour in het dichtbeboste jungle op zoek. Wel is dat moeilijk om nu te vinden, omdat het seizoen niet mee zit. De kans om dieren te zien is dus groter bij de pampas. Het was goed dat ik met hen meeliep naar de agency en zou het dan aanhoren, had het programma al gezien en dat zag er geweldig uit. Bij de agency dachten ze dus dat ze de volgende dag gingen vertrekken, maar ergens was een fout gemaakt en ze zouden dus al naar een uur moeten vertrekken. Dat was dus haasten, maar ik ging dus wel gewoon met hen mee. We gingen snel een vliegticket voor terug regelen, nog wat spulletjes kopen. Broodje voor onderweg en verder wat spullen in mijn kleine tas doen, want je moest je packback in de agency laten. Oja en nog omkleden, omdat we stinkte van de hitte en de busreis. Naja dus naar veel gehaast heb ik het gered alleen dus wel wat dingen vergeten, hmmm... was niet echt fijn, maar goed overleefd moeten we maar denken.

duszz. dag1
Dag 1 gingen we eerst in de bloedhete jeep rijden naar het bootje voor 3 uur. Daar vandaan gingen we 3 uur in het bootje zitten spotten naar dieren. Toen hadden we erg veel geluk dat we ook (roze) dolfijnen zagen en zijn dus in het water gesprongen om een poging te doen om met ze te zwemmen. Heb ze niet aangeraakt, maar wel een paar meter dus van ze vandaan gezwommen er waren er toen dus iets van 4. Echt geweldig!!
Daarna gingen we naar de accomodatie. We kregen daar wat lekkers en konden we ff rusten. Vanuit daar gingen we naar de sunset kijken op een andere plek waar we ook een drankje konden nuttigen. Toen het donker was zijn we gaan eten, was erg lekker eten. En toen maakten we de dag af met relaxen in de hangmat en slapen onder de klamboe.

dag 2

Deze dag gingen we met onze laarzen op het land zoeken naar een anaconda. Dat was niet hellemaal gelukt, wel jammer. Achja het was wel een avontuurtje door de jungle struinen met de guide die met een mes voorop liep en de paden vrijmaakte. We hebben wel andere dieren gezien, het was zeker heet en zweten maar ook zeker wel leuk.
Daarna zijn we gaan lunchen, nog ff relaxen in de hangmat en daarna weer met het bootje er opuit. Nu gingen we speciaal voor de dolfijen alleen hadden we dag 1 meer geluk. Ik ben wel ff in het water geweest, maar de dolfijn kwam niet echt dichtbij. We hebben dan ook maar 2 dolfijnen gezien ofzo. Roze dolfijnen zijn trouwens heel stil volgens mij veel rustiger ook dan tuimelaars. Tuimelaars zijn de dolfijnen in dolfinarium die springen en volgens mijn wat speelser zijn. Maargoed ben geen dolfijnen expert, misschien lijkt het zo. We hebben nog wel andere dieren gezien!!! In de avond was het eigenlijk weer het zelfde ritueel kijken naar de sunset alleen op een andere plek, relaxen in de hangmat en slapen onder de klamboe.

Dag 3
Dit was de laatste dag. Hier zijn we in de ochtend begonnen met pyrana vissen. Dat is niet echt mijn ding vissen, zie namelijk het nut er niet van in. Wel was het leuk om ff te doen. Vooral leuk dat al die visjes het er afpeuzelen en dan zijn ze zo slim dat ze niet naar boven komen wanneer je de haak binnen haalt. Heb dus geen visje gevangen, wel weer jammer maar wel visje gezien. Andere hadden wel visje gevangen in totaal hadden we er 4 gevangen van onze groep. De andere groep had minder geluk, namelijk geen 1. En een lid van onze groep moest ff laten zien dat hij er 1 gevangen had. De andere visjes waren terug gegooit op 1 na en hij had dus de bek er van afgesneden en vervolgens sprong hij in het water en kwam boven met de vis in de mond. Echt te grappig beeld was dat.. haha.. Voor jullie klinkt het waarschijnlijk wat minder grappig. Naar het vangen van visjes gingen we weer terug. Kregen weer een goede lunch, pakken en op weg naar de jeep. Onderweg nog wat diertjes gezien, jeepride en vervolgens dus naar een hostel. Bij de hostel lkkr douchen want dat hadden we wel nodig door al dat gezweet, was er namelijk niet echt koud. Ik sliep met 2 andere meiden op de kamer die ook in mijn groep zaten. Daarna dus nog even met een groep van 7 uiteten. Nog ff relaxen in de hangmat.. jah again.. en daarna slapen.

dag 4
Toen we wakker werden was er dus regen en dachten we dat het vliegtuig niet zou gaan. het ging wel alleen vanuit een andere plek. Was ff spannend met de bagage, want had teveel bagage. Echt verrot was dat, maar met beetje lachen heb ik eigenlijk zowat alles wel meegekregen en als nog te veel gewicht, maarja. Je mag maar 20 meenemen in 1 en 3 in de andere. En in een normaal vliegtuig mag je veel en veel meer. Echt minders.., maar ik ben nu dus weer veilig in la paz en hier is ook nog niks gebeurd.


De dieren die ik nu uiteindelijk heb gezien in de amazone zijn: roze dolfijn, krokodil (die heb ik trouwens nog aangeraakt), schildpadden, tucan, gier, andere vogels, apen (1 op mijn hoofd gehad), vissen, mierenetet, luiaard, vleermuis in een boomstam, hagedissen, muggen niet te vergeten, nog een groot beest maar geen idee hoe het heet en verder geloof ik wel dat ik het meeste genoemd heb.

Heb vandaag ff mijn laundry weg gebracht, ff wat internet dingen doen zoals dit en mijn ticket veranderen. Ook nog ff busticket naar Uyuni regelen en dan morgen kan ik rustig nog wat van la paz zien en dan op weg naar mijn volgende bestemming!

liefs Brenda

  • 14 Maart 2010 - 06:56

    Bertus:

    Dit is pas leven.

  • 14 Maart 2010 - 09:22

    Lisanne:

    Wauw meisje.. Ik ben echt sprakeloos! Wat heb je een mooie dingen gedaan en wat zit je in een mooie omgeving! En je droom met de dolfijnen is eindelijk uitgekomen.. Wauw wauw wauw! Nou meisje, geniet.. Ik ben nu eindelijk jaloers op je hahahaha!

    Geniet geniet geniet!
    dikke kus!

  • 15 Maart 2010 - 08:48

    Vera:

    wow wat een avontuur! super leuk! alweer haha

    Kus

  • 15 Maart 2010 - 14:35

    Reina:

    Zwemmen met dolfijnen, dit is om jaloers op te worden. Zijn die krokodillen dan niet gevaarlijk?

    liefs mama

  • 15 Maart 2010 - 16:56

    Martha:

    Leuke foto's HE!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 34079

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: