puno en in bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu puno en in bolivia - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

puno en in bolivia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

08 Maart 2010 | Bolivia, La Paz

hallo,

Nou ik ben op reis hoor!!
Ben het weekend in puno en op de eilanden in titicameer geweestm was echt geweldig!!

Het eerste eiland was Uros. Dat is een drijvend eiland met een paar gezinnen. Ja moeilijk uit te leggen, maar was allemaal dus van riet. Het ook op een bootje gevaren van riet. Jullie moeten de foto,s er van zien om te zien hoe geweldig. Verder heb ik bij het 2de eiland geslapen, genaamd Amantani Dat was ook geweldig. Het eiland niet perse, maar het gezin waar ik verbleef. Het was erg arm, op de slaapkamer na. Kregen lekker te eten. Alleen hebben daar niet zoveel groenten en fruit. Ook vlees is erg beperkt. En toch was het eten gelukkig lekker en heb ik er van genoten. We zijn ook een berg op gelopen voor fantastische uitzicht en in de avond hadden we een feestje in traditionele kleren. OOk echt geweldig om mee te maken. Het is dan wel een feestje wat elke dag is voor toeristen, maar toch was het leuk. Vooral om die kleren een keer te dragen.
De volgende dag zijn we naar het 3de eialdn geweest. Dat is taquile dat was vooral veel mooi uitzicht. En hebben we gegeten in een restaurant. Er was niet veel keus namelijk alleen maar trucha (forel) en omelet aangezien ze daar niet zoveel hebbem, maar het was lekker. En ik hou niet zo van vis, maar trucha was eigenlijk best wel lekker.
Naar de eilanden hebben we voor een hostel gezocht en zijn wat wezen drinken en uiteten gegaan. Heb afscheid genomen van claudia en 2 anderen van Aumauta die daar ook waren en zijn gaan slapen.

De volgende dag weer vroeg op aangezien we ook nog moesten douchen. Was namelijk de avond geen water. hmmm.. maarja dus in de ochtend en daarna ontbijt en op naar de bus richting bolivia. We reden veel langs het meer en hadden, dus mooi uitzicht. Cobacabana waar we een tussenstop hadden ligt dan ook aan het eiland. En daarna naar La Paz. Hostel gevonden voor packpackers en tripje geboekt voor morgen. Dan ga ik namelijk naar rurrenberque. Daar ga ik mijn trip naar de jungle boeken, waar ik veel zin in heb. Nog uiteten geweest, was alleen moeilijk om een goed restaurant te vinden. Veel namelijk erg goedkoop en niet al te hychieniche en dus kans op voor de zoveelste keer diaree. Daar hebben we geen zin in natuurlijk!!

Nou spreek jullie wel weer naar mijn jungle ervaring!!, zal wel vol muggenbulten terug komen!!

liefs Brenda

  • 09 Maart 2010 - 05:43

    Angela:

    Dat klinkt mooi! Kan je geen foto´s uploaden?

  • 09 Maart 2010 - 06:40

    Lisanne:

    Wauw meis dat is snel gegaan! Geniet er van! En ik wil graag de foto's zien!!

    xxx

  • 09 Maart 2010 - 14:21

    Reina:

    Dat waren weer mooie belevenissen.
    Met wie reis je nu?

    Liefs mam

  • 09 Maart 2010 - 20:42

    Martha:

    Hey

    klinkt echt super zeg!!!! Kan je foto's uploaden??

    Veel sucses!!!

  • 10 Maart 2010 - 07:14

    Oma En Opa :

    leuke reis veel plezier en doe voorzichtig groetjes

  • 10 Maart 2010 - 16:30

    Linda:

    Veel plezier op je reis!

  • 12 Maart 2010 - 08:54

    Marian Van Ginkel:

    Brenda, wanneer je dit bericht leest, zul je al wel de jungle ervaren hebben. Ik ben heel benieuwd naar je verhalen heel over.
    Als ik het goed lees ben je nog 28 dagen op reis. Kijk je al uit naar het nederlandse leven?

  • 13 Maart 2010 - 12:35

    Vera:

    Hee hoe komje aan dat gast gein ??
    wel leuk allemaal weer en ben natuurlijk weer jaloers op de jungle zoals je waarschijnlijk wel had verwacht ook!
    veel plezier nog!

    Xx Your sister!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 34119

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: