wat meer ingeburgerd - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu wat meer ingeburgerd - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

wat meer ingeburgerd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

13 Januari 2010 | Peru, Cusco

Hallo,
Het is hier nog gezellig. Mijn spaans gaat al wat beter, dus willianne kom maar op met dat mondeling hahah.IK praat zo weinig nederlands dat ik soms moet denken wat het in het nederlands is, maar nog niet ernstig hoor. haha zal niet best zijn.

Ik ben nu al 3 keer met de bus naar school gegaan dat is wat goedkoper, maar tegelijkertijd zit het ook een stuk minder lekker.Wel meer avontuurlijker omdat alle peruanen dat doen. We komen op straat ook heel veel straathonden tegen, dus mams hier moet je ook niet komen. Wel is het minder erg dan in Nicaragua.

Ik eet hier heel wisselend. Ik eet in de middag warm (van andere in een gastgezin weet ik dat ze 2x warm eten, maar ik maar 1x). We eten dan als warmeten: groene spagetti, rijst met soort van hutspot en patat en rijst gemengd. In de avond en ovhtend krijgen we fruitmis met yogurt, bananenpannekoek en verschillende broodjes. Als drinken is het vaak water, vruchtensap of inca cola (is heel zoet, maar wel lekker).

tsjah wat kan ik verder vertellen. De douche is gewoon warm, maar mijn slaapkamer is heel koud, maar gelukkis ben ik daar alleen maar om te leren en slapen. Heb wel warm deken. haha lekker beoeind, maar dan weten jullie in iedere geval dat ik goed zit.l

Ik ga morgen peruaanse muziek maken als workshop (we hebben de muziek al gezien in het restaurant. Had ik daar al over verteld? doe ik zo ff) en vrijdag sslsa workshop. Vandaag wil ga ik een latijns amerikaanse film kijken hier op school. Alle workshops zijn op school.

Maar goed we waren dus naar een welkomsdinner geweest. daar kregen we een welkomsdrankje en een voor, hoofd en nagerecht. Alles was gratis. Was wel erg lekker.

maar goed ik hoop jullie nog voor dat ik naar de sacred valley ga te spreken. Ik denk het wel, bijna zeker. of najah spreken: schrijven. Het is trouwens een plek voor inca,s moet je maar ff op het internet kijken wat het is. Het is wel leuk en mooi denk ik. Het is er in iedere geval warmer, dus misschien kan ik nog bruin worden.

liefs brenda

  • 13 Januari 2010 - 21:59

    Vera:

    leuk!
    veel succes met je workshops word vast super grappig en leuk ha:D

    Xx(L)

  • 13 Januari 2010 - 22:43

    Judith:

    Hey Brenda,
    Vet mooi al je verhalen! leuk om te lezen dat je het goed hebt!
    Ik blijf op de hoogte! succes!

    Groetjes

  • 14 Januari 2010 - 09:51

    Lisanne:

    Wat maak je al veel mee, wat leuk! Heel veel plezier en succes! & geniet er van meisje..

    xxx

  • 14 Januari 2010 - 15:43

    Sophia:

    Hoi Brenda,
    Wat moet het mooi zijn in de sacred valley. Ik heb op internet zitten kijken. Waar ga je slapen er zijn veel mogelijheden. Ga je ook nog naar Incastad Machu Picchu dat schijnt een hele mooie stad te zijn.
    Gaaf man, geniet ervan.
    Liefs Sophia

  • 14 Januari 2010 - 18:30

    Lieve Brenda:

    Wat een leuke activiteiten doe je daar.
    helemaal te gek. ook echt iets voor jou.
    Geen land voor mij dus, met al die straathonden.
    succes en liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 34080

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: