de eerste dagen - Reisverslag uit Ede, Nederland van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Ede, Nederland van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

11 Januari 2010 | Nederland, Ede

hola,

sorry sorry sorry voor de gene die een beetje ongerust waren dat ik niks van mij had laten horen. Ik wilde de dag van aankomst wat schrijven, maar de computer deed het niet ofzo. de volgende dag gingen we vroeg naar cusco waar ik met 3 duitsers heb gevlogen (binnenlandse vlucht) In cusco ging het al gauw regenen, dus een goed begin.We moesten bijna alleen maar coca thee drinken en rusten. We hebben dus rustig aan gedaan en vanwege de regen hebben we een video gezien over cusco in plaats van een citytour. Er zijn een hoop nieuwe studenten. Ze komen van australie, VS, canada, meleisie, filipijnen, nederland (3), duitsland, oostenrijk, brazilie en vast nog wel meer, heb ze niet allemaal gesproken.Ik zit in een gastgezin die ongeveer (net geprobeert) een uur lopen is en 10 minuten met de taxi. We betalen 2,50- 3 soles voor de taxi, moet je ff delen door 4. in het gastgezin is het allemaal prima te doen. We wonen bij een vroue en een man waarvan de kinderen al uit huis zijn. 1 dochter is nu op visite daar en dat is wel makkelijk maar ook wel fout, want zij kan engels. ik heb 2 tweepersoonsbedden voor mij en ik moet de wc en de douche delen. De school is ook wel leuk vandaag mijn eerste les gehad. we zitten met ze 6en in een groep en het is best grappig en prima om te leren. Wel moeilijk om alles te onthouden. Ik moet hier veel in het engels en in het spaans doen dat ik gelijk mijn engels ook op kan krikken. 2 in 1 wat wil je nog meer. uhh ja nou wat moet ik nog meer vertellen. Het is hier erg hoog de temperatuur is oke en als de zon er is, is het erg warm. de natuur is vreselijk mooi en we zitten nog in de stad
ik heb er vandaag een paar gemaakt en misschien kan ik die er op krijgen. En anders later. owja ik ga zondag spaanse les leren in de secret valley, dus dan kan ik een week niks van mij laten horen. Het is niet mogelijk om in deze week naar manu te gaan, dus dat is wel jammer. maar geloof dat je daar ook gevorderd spaans voor moet kunnen en veel moet betalen, dus dan ga ik er zelf denk nog heen en anders ergens anders in het regenwoud.

najah ik spreek jullie de volgende keer wel weer. Ik denk dat de meeste ervarigen pas komen als ik tripjes heb gemaakt en bij mijn project.
Eerst maar is even wat beter spaans leren.

liefs brenda








  • 11 Januari 2010 - 22:23

    Vera:

    hee haha ik had gistrer op men laptop bij plaats cusco gekeken naar het weer en was het idd allemaal flitsen en regen enzo! dacht oehh..
    maar wel leuk verhaal nu al :D
    fijn dat je het zo goed hebt!

    Liefs!

  • 12 Januari 2010 - 07:54

    Lisanne:

    Hahaha wat een leuk verhaal en wat een leuke gebeurtenissen! Je moet trouwens je plaatsnaam nog ff veranderen want je bent niet meer in ede! (helaas haha) Nou meis veel succes en geniet er van.. En hou ons op de hoogte!

    xxx

  • 12 Januari 2010 - 08:53

    Sophia:

    He Brenda,
    Leuk om al wat te lezen van je. Ben benieuwd naar al je verhalen die nog gaan komen. Spannende naam trouwens om spaans te gaan leren in de SECRET valley!
    Het ga je goed,
    Groetjes Sophia

  • 12 Januari 2010 - 12:08

    Laura:

    Hoi Bren!!

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent...
    Alleen een beetje jammer van het weer..
    Nou over een poosje heb je dat Spaans ook wel onder knie...;)

    Geniet er lkkr van!!

    Heel veel liefs je buurmeisje Laura;)

  • 12 Januari 2010 - 14:59

    Reina:

    een leuk verslag, en fijn dat je het naar je zin heb.

    liefs en een knuffel van Lissa

  • 13 Januari 2010 - 13:13

    Willianne:

    hey wereldreizigster,

    Ik laat ook eens wat van me horen;p!! erg leuk om te lezen hoe daar gaat!! en ik heb over twee weken mijn spaanse mondeling dus ik stuur je die wel even op, mag jij hem nalezen;p

    nou meis succes met leren en geniet van land
    en de mensen
    tot het volgende bericht

    liefs wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 34124

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: