het einde van de reis in boliva - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu het einde van de reis in boliva - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

het einde van de reis in boliva

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

23 Maart 2010 | Bolivia, La Paz

Hallo,

Nou er staan weer wat foto,s op!!

maar goed ik ben nu dus in Buenas Aires, maar zou nog ff het einde vertellen van Boliva.

Ik ben nog naar potosi geweest. In de bus er naar toe zat ik met een nlander in de bus. Hij vertelde dat hij naar de mijn ging en dat was ik eerst ook van plan. Wel had ik gelezen dat het niet verstandig was als je astma ofzo heb. Ik heb geen astma, maar niet een mega goede ademhaling ofzo. Ik ben tog naar de mijn gegaan en het was een leuke ervaring. Ben blij dat ik geweest ben. We gingen eerst spullen kopen zoals coca, drinken en dynamiet. Coca en het drinken is voor de werkers, zodat ze wat voor je doen of foto,s of iets kan maken. De dynamiet wouden we afgestoken hebben en dat is in de mijnen niet gelukt aangezien het dr vaderdag was en iedereen op tijd naar huis wilde. Iedereen was dus hard aan het werk. Wel hebben we het buiten de mijn gezien, heb filmpje van, maar kunnen jullie later zien. Verder was ik dus in een heel klein groepje. We waren met veel fransen en franstalige canadesen die een franse gids kregen en ik en een amerikaan kregen de engelse gids. Dat was dus wel makkelijk!! en drm gingen we een andere weg met veel gevaarlijk naar boven klimmen en ook weer naar benenden.

Naar de mijn ben ik nog met de amerikaan uit eten geweest, email uitgewisseld aangezien ik foto,s van hem had, hij had geen camara bij zich. In de avond voor de mijn ben ik met andere uiteten geweest. Ik sprak ze aan of ze morgen ook naar de mijn gingen en toen was ik een halfuur later met ze aan tafel in een restaurant. Ik kon toen weer mijn spaans beetje bij spijkeren. Was opzich wel leuk, omdat ze ook hun best deden het mij te laten begrijpen. Ze konden niet echt goed engels. 2 waren uit france, 1 uit spanje en 1 uit colombia.

Naar potisi ben ik naar sucre gegaan. Daar heb ik beetje uitgerust en een iets duurder hostel genomen aangezien ik wel toe was aan eigen badkamer. Het hostel was opzich wel goed, alleen kreeg laundry later dan gezegt. hmm.. gelukkig bleef ik tog dag langer, omdat ik naar het festival ging. Bij het festival ben ik met mensen mee gelopen die ik in de bus ontmoet had. Dacht heb geen zin om alleen te lopen 5 uur en hun waren wel aardig.

Daarna in de avond ging ik naar cochabamba. Er zat niet veel tijd tussen van terug zijn vanuit het festival (was met bus, plaatsje verderop) en dat ik mijn bus naar cochabamba moest halen. Ik had namelijk maar een uur. Heb snel wat popcorn voor dinner gekocht op de plaza, mijn schone was in tas gegooit, hostel betaald aangezien ik die nog niet betaald had omdat ik eerst mijn was terug wilde zien had volgens mij ook makkelijk gratis wweg kunnen gaan, maar zo ben ik dan ook weer niet. Daarna dus de taxi genomen naar de bus. In de bus zat ik met allemaal bolivianen en kwam om 5 uur in de nacht aan. Dat vond ik niet zo geweldig. Ik zat mij daarom te bedenken wat ik toen ging doen.

En nu komt het wat domme gedeelte, laat dus wat details achterwege! kan mezelf neit teveel voorschut zetten he. Ik heb maar bedacht dat ik naar het vliegveld ging aangezien ik niet op dat tijdstip naar een hostel ga zoeken met spullen en al in het donker alleen als meisje. Ik dus naar het vliegveld gegaan en ontbeten aangezien tickets nog niet gehaald konden worden. Ik dus vervolgens vragen of er nog ticket voor vandaag is. En ja dat was er voor .... dollar. Ik zei toen maar oke, aangezien ik neit de normale prijzen had gecheckt enzz. vond ik het prima. Was die dag al hellemaal zat en had bolivia nu wel gezien. Dus ik betalen enzz. vervolgens inchecken enz. En bagage enz was naturlijk vergeten om zonnebrand en verbandschaar uit mijn tas te halen. Toen moest mijn andere tas weer tevoorschijn komen, omdat het een medicoschaar was. Gelijk maar mijn deo, zonnebrand en aftersun bijgevoegd. Ik dan eindelijk door en lopen naar de vliegtuig. Lees ik op mijn ticket mijn zit nummer en dat vrouwtje zei primero klasse. Ik dacht what!!! heb ik eerste klas. Dat had mevrouwtje achter de balie niet gezegt. Nu heb ik dus met eerste klas gereist naar argentinie. Echt te erg!! zat ik daar tussen rijke oude mensen, volgens mij vonden ze het wel grappig. Kon het gelukkig wel met mijn buurman vinden en het eten was zeker wel lekkerder. Het gordijntje gaat ook telkens dicht als de eerste klas meer krijgt, zoals eten, drinken of een krantje. Maar goed was wel grappig en dure ervaring zullen we maar denken. Echt zal niet zo snel nog een keer gebeuren tenzij ik een rijke vent vind die het voor mij betaald. hihi, en dan nog opdeze leeftijd voelde ik me er niet echt op mijn plaats, maar kan de lol er van inzien.

hahhahahha

maar goed nu dus in buenas aires en heb al wat dingen gezien en gedaan, maar dat is voor later.

spreek jullie !!

liefs Brenda

  • 23 Maart 2010 - 20:48

    Lisanne:

    hahahaha dom blondje
    xxx

  • 24 Maart 2010 - 15:04

    Linda:

    Voortaan dus beter luisteren naar de prijs he :P

    x

  • 24 Maart 2010 - 18:16

    Geurt:

    volgende keer zit je in de cockpit met je ticket niemand die dan nog durft te reizen met jou in de cockpit

  • 25 Maart 2010 - 11:41

    Vera:

    My smart sister!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 34107

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: