weekendje weg - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu weekendje weg - Reisverslag uit Cusco, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

weekendje weg

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

22 Februari 2010 | Peru, Cusco

Hallo allemaal,

Ik ben vrijdagavond dus naar arequipa gegaan. We zijn rond kwart voor 9 pm gegaan en kwam in de ochtend rond 6.30 aan geloof ik. Moesten toen ff wachten op een persoontje van het hotel en die wees een taxi aan en daar moesten we maar mee naar het hostel. Vanuit daar lkkr rusten op het terras, want we mochten nog niet de kamer in. Lekker gelukkig in het zonnetje en ben toen ook nog ff in slaap gevallen volgens mij, want had in de bus niet kunnen slapen. En die donderdagavond er voor waren het ook maar 5-6 uurtjes slapen.

Eindeiljk mochten dan in de kamer. Gingen eerst de kamer in en ff opfrissen enz. En vervolgens de stad in richting de plaza. Daar ff gewandeled en op de andere nls gewacht daar hadden we mee afgesproken, maar zaten in een andere bus. met hun ff kerkje bekeken en wat gegeten. Heel gezeik met die serveerster daar. Niet met mij eten, maar met die van de andere. had namelijk gezegt bij de hamburgers zit patat, maar dar kregen ze niet. Vervolgens zeiden ze dat ze het niet hadden en we hadden gezien dat op een andere bord wel hadden. Konden het alleen krijgen als ze 4 sol betaalden. Heel vaag allemaal, maar uiteindelijk gekregen. Een ander had eten besteld en kreeg wat anders wat er op leek. Zeiden ze dat ze dat besteld hadden. , maar iedereen was er van overtuigt dat het niet zo was. In iedere geval mij eten was lekker. Je merkt wel dat toeristen makkelijk gepakt worden door de prijs duurder te maken of andere trucjes.

Maar goed waar was ik gebleven. Dwaal ook altijd weg!!, hmmm..

Naar het eten gingen ik en claudia de citytour doen, die leek ons wel leuk. Uiteindelijk zag het er dus leuker uit en was de duur van de tour korter dan wat gezegt is. OP zich was de tour dus wel oke. Verders zijn we naar de tour met de andere nederlandse meiden wat gaan eten in een restaurantje. OP zijn arequipaans gegeten, was wel lekker.

In de nacht zijn we met de bus naar de colca canyon gegaan, dus weinig geslapen weer moesten er namelijk om 2 uur uit. We hadden niet het beste weer, maar gelukkig geen regen. Hoe beter het weer is des te meer je kunt zien van de condors en die waren dus nu heel laag en je zag ze haast niet. Moest echt zoeken en zag ze dus niet vliegen. Jammer... Verder hebben we op veel plekker gestopt en geluisterd naar de gids. Ook kregen we ontbijt en we zouden volgens de afspraak ook de lunch krijgen, maar die moesten we dus zelf betalen. Daar zouden we vandaag het geld voor terug vragen en vragen hoe het zit. Staat namelijk als bewijs op ons blaadje. Verder was het dus allemaal wel leuk. Veel verschillende natuur gezien en weer eens wat anders dan cusco. Wel is het denk daar mooier in het droge seizoen voor de volgende die er heen gaat!!

In de avond ben ik nog met claudia uiteten geweest en toen zijn we naar de bus gegaan met de taxi.

We hebben toen maar gevraagt of ze ff taxi wilde bellen van het hotel, omdat we een niet zo leuk verhaal hadden gehoort. We kwamen namelijk bij de colca canyon 2 tegen die ook op onze school hadden gezeten en nu vrijwilligerswerk doen in arequipa en 1 van hun was overvallen. Taxi,s daar schijnen gevaarlijker te zijn dan in cuszo. ze was dus gekiptnapt naar een plek moest spullen afleveren vervolgens vroeg ze een paar spullen terug waar hij niks aan had en toen kreeg ze dat, was dan weer aardig. Wel is ze dus haar telefoon, fototoestel met foto,s (was vergeten foto,s terug te vragen) en geld kwijt. Verder weet ik niet precies wat er nog meer weg was. Echt gevaarlijk dus, maarja daar zit ik dus niet meer.

Maar goed met de bus dan terug, gelukkig nu wel geslapen. En volgens mij ook nog wel redelijk zelfs dat is dan weer het voordeel van eerst paar dagen weinig slapen.

Kwam wel te laat aan hier op school. Was namelijk 2 uur later dan geplant hebben ook veel langer gereden. Heeft ook veel geregend en waarschijnlijk hebben ze daarom langzamer gereden. Heb dus vandaag dagje project gemist. Had namelijk nog maar weinig zin, omdat de engelse les dan als meer dan over helft is. Wel jammer, maar nu dan lekker uitrusten enz. En dan morgen weer naar mijn project.

Spreek jullie wel weer!!

ps. Dirk nog bedankt voor je gebed in de kerk

liefs Brenda

• 23 Februari 2010 - 20:04

Linda:

Leuk bericht weer! Gelukkig ben je veilig terug! Je zou het maar meemaken..
    Succes met de engelse les!

Liefs