Uyuni, was geweldig!! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Uyuni, was geweldig!! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Uyuni, was geweldig!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

18 Maart 2010 | Bolivia, La Paz

Hallo daar was ik weer,

Ik ben net uit Uyuni vertrokken en ben nu in Potosi. Uyuni was geweldig!! De lokale mensen wat minder, maar de tour was leuk.

Toen ik uit de vreselijke bus kwam werd ik gelijk aangehouden door een vrouw en ik luisterde naar haar en liep mee. Ik kon de tour voor 750 doen, ik heb gezegt voor 700 doe ik het, dat is dus 70 euro. Dan heb je 3 dagen inclusief eten enz. Paar kleine dingetjes moet je nog betalen.

Dag 1
Dat was die zelfde dag dus was ik aan het wachten op mijn vervoer. Ik dacht waar zijn die andere mensen waar ze het over had en zat daar een half uur te wachten. Dacht bijna dat ze mij voor de gek had gehouden, maar was van plan om wel het halfuurtje af te wachten aangezien ze hier altijd laat zijn. Toen kwam er een vrouw en die zei dat ik met haar mee moest lopen. Toen kwam ik in haar agency waar een ander meisje was die dus ook dezelfde tour deed. Met haar nog een halfuur moeten wachten en toen kwam eindelijk de jeep. In de jeep zaten de overige medereizigers. We gingen eerst naar een oude trein wat niet zo heel bijzonder was. Daarna gingen we naar de saltlake. Dat was echt geweldig!!
Echt een wit vlak met allemaal zout, had je niet gedacht he? haha.. En daar maakte we dus allemaal vette foto,s. Die komen later als het gaat lukken. Heb namelijk niet zoveel tijd. En de leukste foto,s heeft iemand anders wat een springende foto lukte niet zo goed met mijn camara. Heb een springende foto van mij alleen en van de groep. Verder die dag nog naar een eilandje geweest de saltlake met allemaal cactussen. Daar kregen we onze lunch, was erg lekker. Al het eten was lekker op de lunch van de laatste dag na. Daarna was het eigenlijk door het de slaapplaats en vroeg naar bed, want was kapot. Had namelijk weinig geslapen in de bus, alleen beetje weggezakt.

Dag 2
Deze dag hebben we vooral veel rotsen gezien, dessert en meren. Was wel erg mooi om keer door heen gereden te hebben. Verder hebben we ook de flamingo,s gezien in het meer. Verder eigenlijk niet zoveel en het klinkt nu saai en kort vergeleken met dag 1, maar ook deze dag was mooi om te zien.In de avond dus lekker slapen. Bed van dag 1 sliep wel wat lekkerder, maar deze was wel oke.

Dag 3
Deze dag was de laatste dag. Gingen vroeg weg om de sunraise te zien. En we waren vroeg bij de geisers naar snel een aantal pictures van dat gingen we naar de hot shower. KOn je in lekker warm water terwijl het buiten ijskoud was zwemmen of naja meer zitten in natural water. Daarna kregen we ons ontbijt. Vervolgens nog wat meren bekeken en toen hebben we er 2 afgezet op de grens van chilli. De rest waaronder ik dus gingen toen rechtstreeks terug naar Uyuni. Nog ff geluncht en gestopt bij wat rotsen en flamingo,s en voor de rest weinig. Was wel weer andere omgeving. Was namelijk met rotsen en groen en beekjes hier en daar. Ook zag je weel lama,s

Aangezien we een hele leuke groep hadden sliep ik met een meisje samen in hostel. Daarna gingen we met ze 4en. De 2 andere jongens hadden de trein in de nacht en gingen dus alleen met ons eten. Lekker gekaart en pizza gegeten en was een zeer geslaagde avond.

Nu dan in Potosi naar de mijnen en daarna naar sucre.

Spreek jullie wel weer. Weet nog niet wanneer ik tijd heb voor de foto,s

sorry, maar een verhaal hebben jullie in iedere geval!

liefs Brenda

  • 19 Maart 2010 - 06:53

    Lisanne:

    Klinkt weer beauty! Het valt me op dat je de laatste tijd veel engelse woorden in je tekst gebruikt, hahaha niks voor jou meisje! ;)

    Enjoy!
    xxx

  • 19 Maart 2010 - 11:58

    Linda:

    Klinkt allemaal erg leuk en avonturistisch!

    Ik wacht op je foto's! :)

    Liefs

  • 19 Maart 2010 - 14:44

    Martha:

    Hey kinkt echt super!! Echt leuk dat je regematig een dagboek bij houd!!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 34104

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: