Huaraz y LIma - Reisverslag uit Lima, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Huaraz y LIma - Reisverslag uit Lima, Peru van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Huaraz y LIma

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Brenda

29 April 2010 | Peru, Lima

Hola,

Het laatste verslag vanuit Peru, vlieg namelijk vandaag weg vanuit Peru en kom morgen aan in NL.

Okej toen ik in Lima was aangekomen ben ik de volgende dag vroeg naar een bus gegaan om hopelijk een vroege bus te krijgen naar Huaraz. In lima heb je niet net zoals de meeste plekken alles bij elkaar zitten en dat is dus mega irritant in een groote stad. En ik was dus op de verkeerde, want die ging niet naar Huaraz. Ik dacht nou dan loop ik eerst naar de 2 waarvan ik zag dat die redelijk dichtbij waren. Bij de eerste ging er ook geen bus naar Huaraz en bij de 2de ging die wel, maar ook gelijk de duurste buscompanie. Ik dus daar mijn ticket boeken, maar was alleen heel laat en hoorde van de eerste companie dat die naar huaraz ook zo laat ging en daarom toch maar boeken. Nadat ik mijn ticket had geboekt heb ik mijn spullen bij de luggagestore gedaan daar en ben naar het centrum gegaan. Had geen idee wat ik anders moest doen aangezien ik niet de hele dag daar wilde zitten. Heb daar een beetje mij een dagje vermaakt en was bijna nooit alleen want er was altijd wel iemand die met mij wilde praten, wanr dus later wel irritant werd. Was ook een jongen en die wilde engels praten ik dacht prima wil wel even engels met je praten zodat je het kan leren, maar hij bleef beetje plakken enzz en toen maar ff gezegt nu wil ik ff wat voor mij zelf doen.

Vervolgens dus in de avond de bus genomen en daar gelijk weer aangevallen door tyours enz. Van cruz del sur wilde ze je gratis naar een hostel brengen en vervolgens dus de rest aansmeren. Ben daar in ingestemd en kwam in een goed hostel terrecht en ging de volgende dag de 4 daagse trek santa cruz doen.

De santa cruz trek was egt heel erg mooi. Veel mooie natuur gezien, veel gelopen en was gezellig in de avonden. We hadden een leuke groep alleen 4 uit israel leken niet echt bij de groep te willen horen, maar verder was het gezellig. Je ziet echt veel mooi meren die echt mooi blauw zijn, omdat het vers is van de gletjers. Verder zie je veel bergen, met sneeuwtoppen en daaronder gras met koeien en paarden. Echt fantastiche. Het lopen was wel erg vermoeiend af en toe. Het eerste uur dacht ik waar ben ik aan begonnen. Mijn conditie is niet de slechtste en de beste ook niet, maar had mij nog nooit zo moe gevoelt met een wandeling. Denk dat ik te moe was van te voren, te weinig energie. Kreeg ook de 2de en 3de dag last van mijn knie, maar drna ook weer over. Maar goed was niet het makkelijkste, maar wel mooi en tof om gedaan te hebben. In totaal dan de eerste dag ongeveer 4,5 uur gelopen, 2de dag ongeveer 6 uur gelopen, 3de dag ongeveer 9 uur gelopen en de laatste dag maar 2,5. En is veel berg op en af, dus kan straks kan ik de nijmegese 4 daagse lopen hihi... In de avond nog met ze alle pisco sour gedronken en andere drankjes. Emails uitgewisseld en volgende dag geluncht samen. En daarna nog met een israelier ijsje gegeten.

ojah en voor de trek kwam ik nog een jongen tegen van cusco, was wel grappig. Hebbben toen nog ff wat gegeten en gekletst. Kwam hem ook tegen met de trek en naar de trek ook nog ff wat gegeten en gekletst. Was wel gezellig en toevallig!

Toen ik weer naar LIma ging zat ik samen met de andere van mijn tour in de bus. Ben toen met de israelier en engelse naar het zelfde hostel gegaan. Met ze 3en de dag doorgebracht. Alleen de isralier moest einde van de middag zijn vlucht naar ecuador pakken en toen dus verder tot de volgende dag in de middag toen de engelse de bus moest pakken samen met haar de dagen doorgebracht.

Daarna was ik dus weer alleen. Waren wel mensen in hostel waar je hoi tegen zij, maar niet egt wat mee gedaan. Ben wezen surfen!! heb 2,5 golf gepakt. Die halfe vind ik niet echt tellen, dus 2. Dat is voor een eerste keer wel goed. Kreeg wel een zetje met peddelen, want peddelen is echt vermoeiend en meer belangrijk dan ik dacht. Echt je doet gewoon de borstcrawl alleen met je armen verder uit elkaar en langzamer. Was wel vet toen je op het bord stond met de golf onder je!!! ECHT GEWELDIG!

Verder nog fontijnen gezien. Is hier namelijk een fontijnenpark wat je in de avond moet zien. Is erg mooi. Alleen ik was dan van hostel gegaan, maar bijna niemand schijnt dat te doen.En hij was er dus zelf voor de eerste keer. Volgens mij vond hij het nog specialer dan ik, maar goed was wel mooi. Ik deed van hostel omdat toen ik vroeg hoeveel het was en ik zag waar het park lag. DAcht ik nou daar gaan ze niet veel winst uithalen, omdat de taxi al knetter duur is en als je alleen bent kun je dat niet delen. Uiteindeiljk gingen er meer en had ik met hun kunnen gaan en was ik wel goedkoper uitgeweest, maarja te laat!

Maar goed verder dus beetje gewandele en in winkels gekeken. Ook nog ff mijn haar laten doen. Is tenslotte goedkoper hier en heb denk volopig geen tijd om in nl naar de kapper te gaan. Ook help k ze hier dan beetje bij verdienen. Wel is het enger om hier naar de kapper te gaan. Is altijd eng, want ze kunnen je haar voor levenslang verknallen, maar de laatste keer in cusco was het ook goed gegaan en dacht hier zal het ook wel goed gaan. In nl kan tenslotte ook fout gaan.

maar goed dat was mijn verhaal!! Nu wachtend op mijn vliegtuig en eten. Worden weer saaie vermoeiende uren, maar dan ben ik wel weer trg in NL.

Nou Hollanders, spreek jullie in Holland!!!

BELANGRIJK 8 MEI = foto,s kijken

ojah en als je nog wilt komen 8 mei. Dat is waarschijnlijk al iedereen vergeten, maar je bent welkom. Wel ff laten weten of je komt. Op deze site of op brendavanginkel@hotmail.com. Dan weet ik of ik voor veel mensen moet zorgen of voor weinig. En je hoeft niet mijn beste vriendin te zijn om te mogen komen, dus wie wil??

Liefs brenda

  • 30 April 2010 - 13:31

    Oma En Opa :

    welkom thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 34064

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: