Thailand deel 2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Thailand deel 2 - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Thailand deel 2

Blijf op de hoogte en volg Brenda

10 Maart 2014 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Nu ik in maleisie ben wil ik jullie graag laten weten hoe mijn tijd in thailand was. Ik had voor thailand alleen 14 dagen om het zuiden te zien, omdat ik over land ben gereisd naar thailand. Mij was vertelt dat het veranderd was en ik had het nog gecontroleerd lang geleden en op een 1 of andere manier had ik in mijn gedachte dat het ook voor nls veranderd was, maar niet dus. Ik dacht ''help zo kort en nog zoveel te doen!!!'' Ik heb er daarom toch maar iets van gemaakt.

Bangkok
Aangekomen in Bangkok een goedkope plek zoeken, eten en niet zoveel, want ik was moe. Moe van alle dagen vroeg mijn bed uit voor ankor. Wel heb ik rondgekeken wat ik nog wil doen in bangkok en wat mijn plan gaat zijn in 14 dagen thailand. Er uiteindelijk voor gekozen om de volgende dag naar kanchanaburi te gaan waar de bridge over the river kwai is, wat geschiedenis erover en een tijgertempel. In bangkok had ik weinig behoefte om nog meer te zien, tempels genoeg gezien dacht ik zo. Het leek mij nog wel leuk om thaiboksen te doen, maar kon niet zo snel wat vinden, dus dat maar zo gelaten.

Kanchanaburi
Ik had wat meer verwacht van deze tour, omdat iedereen het er over had. Wel hadden de meeste het over de watervallen, maar daar moest je dan langer heen wat niet mogelijk was met de tour. Door mijn weinige tijd heb ik voor een tour gekozen en de watervallen gelaten zoals het is. Wel hebben we 1 waterval gezien waar iedereen in zwom, maar daar mochten we wel 15 minuten kijken. Deze tour ontmoette ik een NLs meisje en we hebben op deze manier foto's van elkaar kunnen maken, veel gepraat en lol gemaakt. Maar de museum viel dus beetje tegen (ook weinig tijd ervoor) maar wel heftig hoe de japanners de gevangenen half martelen om een brug te maken. De brug zelf was wel mooi om te zien en het uizicht ervan af. Verder had ik ook voor de treinrit gekozen. Dit was niet heel bijzonder, maar wel ff scary toen die vlak naast de afgrond reed. Dat was dan ook 1 van de redenen dat de treinrit speciaal is. De lunch was geweldig. Namelijk een buffet en dat bekend zoveel eten als je wilt. Ik eet hier in het buitenland gemiddeld minder en heb dan ook erg van de lunch genoten:P haha.

De tijgertempel was als laatste en daar hebben al velen foto's van gezien. Ik heb er lang over getwijfeld of ik er heen wilde, omdat het niet natuurlijk is, maar was ook te nieuwgierig. Nu blijkt het een soort dierentuin idee waar de tijgers worden opgevangen, zodat het niet uitsterft en ze heel veel eten krijgen. Ook blijken ze gelukkig te zijn, want ze schijnen het meest te paren van vele andere parken waar de dieren worden opgevangen. De vrijwilligers (australiers) waren dan ook beledigd als je zei dat ze drugs krijgen. De drugs is dan eten denk ik, maar geen hele slechte drugs dacht ik zo en ze zullen daarnaast ook wel getraind worden net als in een circus. Wel was het een toffe ervaring om een tijger praktische op je schoot te hebben en heb er ook veel mooie foto's van overgehouden. BTW je kunt alleen als toerist naar binnen aan het einde van de middag.

Koh Tao
De volgende dag naar de tour ben ik vanuit Bangkok naar Koh Tao gegaan. Dit was een nachtbus en we moesten dan ook rond 4 uur in de nacht overlopen naar een andere auto. Deze autobus zette ons bij de pier. Daar moesten we nog anderhalf uur wachten tot de boot vertrok. In de boot waren natuurlijk mannetjes die je een duikschool willen aanpraten. De gene die mij aansprak gaf dan korting en de prijs die hij zei was de prijs die mij was verteld dat je wel ongeveer betaald. We mochten kijken en als we het niks vonden konden we ergens anders heen. Dat verliep natuurlijk allemaal wat vlugger, maar ik vond het wel prima. De duikschool was goed aangeschreven en de 2 meisjes die ook in de pickup zaten waren zo enthausiast dat ze instructeur wilde worden.

In de avond begon al de theorie, dus in de middag niet veel gedaan. De theorie ging veel te snel voor mij, want het waren allemaal worden die ik never nooit gebruik. Ik had wel een NLs boek (geen NLse cursus, want dan was ik de enige dus ze vroegen of ik het prima vond bij een engelse, HELP, maar oke we gaan het zien... anders kon ik altijd nog terug vallen op NLS) en heb dus de vragen vanuit het boek gedaan. Dag 2 in het zwembad oefenen en de avond meer theorie. Dag 3 de eerste 2 duiken en in de avond het examen (had 3 fout) en dag 4 laatste 2 duiken en vieren dat ik mijn open water gehaald had.

Daarna koos ik ervoor om mijn Advance te doen. Dag 1: diepe duik en navigeren onder water en dag 2: Wrak duik en weer navigeren onder water, maar nu zonder instructeur in het water en je had dus alleen je buddy. En daarna vieren dat ik deze gehaald had.

Na 6 dagen duikcursus was ik echt vermoeid. Het koste mij veel moeite in het engels, maar ik denk wel dat het beter is geweest. Als ik op andere plekken duik, weet ik in iedere geval wat ze in het engels bedoelen. Het duiken opzich is al heel vermoeiend, omdat je veel stikstof binnen krijgt, maar door alles dubbel op was ik kapot. Ik merkte ook dat ik in de avonden niet zoveel zin had om weer met andere te socializen in het engels. Iedereen uit de groep praatte nameijk ook best snel engels. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb, want zeker de diepe duik van 30 meter en het wrak vond ik erg mooi. En dat had ik met mijn open water nooit gezien, want dan mag je max 18 meter. Hopelijk kan ik nog wat mooie funduiken maken ergens anders tijdens de reis. Goedkoop is het niet, maar wel toffe ervaring. Hopelijk ga ik nog een keer een schildpad en een walvishaai zien:D

Hat Yai
Dit was het plaatsje voor mij als overstap naar Maleisie. Hier is niet echt iets te doen, maar dat mocht ik van mezelf ook niet een dagje, want ik moest even rusten. Toch ben ik aan de wandel gegaan en zag een groot winkelcentrum met allemaal dure merken en lekker eten. Ik heb mij goed ingehouden en niks gekocht, behalve in de supermarket. Ik wilde een nieuwe bikini kopen, maar die hebben ze bijna niet of niet leuk en anders knetter duur. Omgerekend meer dan wat ik er in Nl al voor over heb. In de avond op de markt nog gezocht, maar die maten waren te klein. Voor een broek moest ik al maat xl hebben en dat draag ik normaal nooit, dus ik dacht huh... maar die aziatische maten kloppen niet helemaal. Wel weer wat goedkoper eten op de markt wat erg lekker was. De moslimcultuur is trouwens hier ook veel aanwezig, echt een omschakeling van boeddhisme naar islam.

De volgende dag wilde ik de bus richting Perhentian island. Ik om 5 uur mijn bed uit om de bus van 6 uur te nemen. Lees ik opeens dat het best gevaarlijk is om die grens over te steken. Het boek is 2 jaar oud, dus de vraag is dat het geval. Ik daarom mensen vragen, maar niemand kon het mij vertellen op 1 iemand na die engels kan. Ik haar maar vertrouwd en ze zei dat het beter is om niet die grens overgang te nemen en via penang te gaan. Ik heb daarom toch het zekere voor het onzekere genomen en eerst richting penang te gaan. En daar zit ik nu en daar vertel ik later over. Mijn computertijd is voorbij:P en wil graag maleisie in een nieuw verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 34098

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: