Deel 2 vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Deel 2 vietnam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Deel 2 vietnam

Blijf op de hoogte en volg Brenda

25 Februari 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Mui Ne
Mui Ne is echt een stadje voor watersport, maar tegelijkertijd ook mooie zandduinen en een vissersplaatsje. Het was moeilijk om een goedkoop plekje te zoeken. Overal resorts en hotels, pfftt.. toen ik bij een backpackershostel aankwam vertelde ze mij dat het vol was. Er was alleen nog 1 kamer met een 2 persoonsbed voor 20 dollar, maar het meisje die er eerst was mocht eerst kiezen of ze die wilde en eigenlijk vond ze hem te duur. Ik zij ik vind het niet erg om te delen? en vervolgens hebben we met ze 2en de kamer genomen. Tegelijkertijd had ik ook gelijk iemand om mee om te gaan. Het was al midden op de dag, dus niet veel gedaan behalve wat eten, beslissen wat ik verder ging doen en wat mensen ontmoet. Met deze mensen ook drankje gedaan enz, was gezellig. De volgende dag eerst lekker gezwommen in de zoute zee. Dat was namelijk duidelijk te proeven, vanwege al die hoge golven. In de middag naar de zandduinen geweest. Eerst ga je naar een soort rivier wat bruinkleurig is en er mooi uit ziet. Daarna een overzicht van het vissersdorpje, witte zandduinen en tenslotte naar de duinen waar de sunset mooi op zou moeten zijn, maar dat viel wat tegen. De avond niet te laat naar bed gegaan en de volgende ochtend weer vroeg de bus naar Ho chi min city.

Ho chi min city/Saigon
Toen ik uit de bus stapte en vroeg waar de straat van mijn hostel was die ik geboekt had hoefde ik maar 5 minuten te lopen, heerlijk! Ja ik ben over gegaan op vooraf boeken, heel slecht...., maar op sommige plekken is het gewoon zo toeristisch dat het moeilijk is om een goedkope plek te vinden of je bent uren aan het lopen. Daar is het dan ook hoogseizoen en azie voor. Ik merk dat het hier moeilijker is dan in zuid amerika, want daar heb ik niks vooraf geboekt.

Maar goed Ho chi min city, of vooral meer bekend als Saigon. Eerst wilde ik opzoek gaan naar een camara winkel, want mijn camara geeft elke keer aan dat die opgeladen moet worden, terwijl deze gewoon vol is. Volgens het mannetje in de winkel zou er zand in zitten, kan kloppen door de zandduinen, maar dat is niet het probleem. Ik had namelijk dit al voor een paar weken en niet 1 dag. Vervolgens deed de camara het weer gewoon, hij heeft namelijk vooral kuren als ik hem werkelijk nodig heb, grrrr... Maar ik heb het dus maar opgegeven en ben wat dingen in de stad gaan bekijken. De camara heeft dit probleem nu wel minder, maar nog steeds... De volgende dag was ik van plan om naar de backpackersstraat te gaan waar het goedkoop is om een tour te boeken. Ik wilde namelijk een tour naar de mekong delta. Ik was al vroeg wakker, dus daar had ik wel even de tijd voor, zodat (was mijn plan) daarna de stad verder kon verkennen. Eindeiljk iets gevonden wat mij wel oke leek met de prijs en dergelijke en toen had ik ook maar besloten om dezelfde dag nog naar de Chu Chi tunnels te gaan. Ik ben eerst gaan lunchen en de beste shake tot nu toe in Azie gaan drinken en toen naar de tunnels.

De tunnels waren erg interessant, want ik kreeg een duidelijk beeld over de oorlog. We hadden een goede gids en daar was ik blij mee,, want dat verschilt nog wel eens. Bij de eerste tunnel die we zagen kon je er alleen even in en uit en niet rondlopen. Het gat was iets groter gemaakt voor ons westerse mensen en ik wilde het zeker wel proberen voor een foto. Ik was wel verbaasd, want toen hij vroeg wie het wilde proberen was ik enthausiast, maar ook als enige. Ik was dus als eerste en een ander maakte voor mij een foto en het was heel erg donker in het gat, maar wel ongelooflijk als je daar in zo'n ruimte zit. De bovenkant is dan gecamoufleert met bladeren, zodat de amerikanen het niet kunnen zien. Daarna ging nog een ander meisje, maar verder niemand. Later was er een amerikaan die vroeg of ik niet bang was geweest. Ik zo uhh... nee geen seconde ergens over na gedacht.. alleen toen ik er in zat was het de vraag of ik er ook uit kwam:P haha maar hij dacht dat er misschien spinnen of slangen ofzo in zouden zitten.. uuhhh niet over nagedacht.. Later bij andere tunnels ging wel bijna iedereen, want deze waren langer, meer verlicht en breder. Was ook een leuke ervaring. Verder gezien hoe amerikanen in de val werden gelokt. Allemaal manieren waardoor ze dus klem kwamen te zitten en vervolgens hun been verbreizelden en dergelijke. Interessant hoe creatief ze daar in waren, want ze hadden misschien niet zoveel bommen, maar wel genoeg manieren om ze op het land te pakken. En voor de bommen konden ze zich verstoppen wat dus ook heel slim was. Ze leefden soms wel meer dan een maand in de tunnels en deden daar dan ook alles. In de ochtend en avond konden ze alleen eten koken, want dan leek het soort mist. De wc zat ergens diep in de tunnels, rustplekken hadden ze, slaapplekken enz. Gewoon een huis onder de grond eigenlijk. Na een interessant dagje geschiedenis niet veel meer van de stad kunnen zien, maar dat overleef ik wel.

Mekong Delta
In de ochtend nog genoten van de lekkere Shake hmmm... Daarna begon de tour van 3 dagen, 2 nachten en als einde in Cambodja. Naar eerst een lange rit kwamen we op de eerste bestemming. Ik had op een 1 of andere manier heel iets anders verwacht van de mekong delta. Maar het was gewoon een stadje en vanuit daar kon je met de boot naar de eilanden. Bij het eerste eiland zag je hoe kokossnoepjes gemaakt worden en deze mochten ook geproefd worden om deze vervolgens te gaan kopen natuurlijk. Ook kon je wat alcohol drankjes proeven die een israelier mij aangaf om te proeven. Deze israelier had het erg op mij gestelt deze tour, want gaf mij een keer flesje drinken en later nog wat wat crackers en nog een klein beetje drinken. Ik dacht echt ''weet niet wat je plannen zijn, maar voor mij ben je te oud'', maar ik als arme backpacker sla het natuurlijk niet af:P. Verder zijn we die dag naar een plek geweest waar we van traditionele muziek konden luisteren en tropische fruit konden proeven. Ook kregen we ergens honing thee met sinasappel en pollen. Was erg lekker!! In de avond gingen we bij een homestay slapen, was gezellig, maar had er meer van verwacht. Je zit namelijk met een grote groep bij een homestay, krijgt wel lekker eten maar de mensen zie je amper. De mensen zitten namrlijk in de keuken het eten te maken. Onder een klamboe geslapen met gaten en dus konden de muggen nog gezellig meegenieten. brr....
Dag 2:
Deze dag gingen we naar de floating market(erg vroeg). Hier sneden ze een verse ananas voor je in stukken voor best goedkoop, lekker!Daarna zagen we op een plek hoe noodles gemaakt worden en konden we op een plek slang, kikker of rat proberen. Hier moest je uiteraard wel voor betalen en zelf had ik niet zo trek om een hele te proeven. We heb ik het voor elkaar gekregen om van andere te proeven. Kikker is net vis, Rat is net kip en in de slang zaten te veel botten en was niet lekker. Toch nog alles geproeft dus. Deze dag was verder niet heel speciaal vond ik zelf. De rest van de middag gereden naar hotel. In het hotel even kort relaxen en toen vroeg een zwitserse jongen die ik die dag al vaker had gesproken of ik mee naar de berg wilde waar je een overzicht over cambodja zou krijgen. Je kon dit boeken bij hostel, maar wij waren overtuigd dat het goedkoper kon. Door miscommunicate waren we uiteindelijk nog iets duurder uit.. grrr.. en de sunset was niet ge slaagd door bevolking. We waren ook iets te vroeg weg gegaan, want vlak er na was er toch nog een mooie rode gloed, maar toen waren we al weg.. FAAL!!!!
Dag 3 weer vroeg opgehaald om op weg te gaan naar de slowboat die ons zou leiden naar cambodja. We gingen ook nog langs een floating village. Dat was wel interessant om te zien, omdat het eigenlijk gewoon boeren zijn die vis beheren. Ze hebben veel vis onder hun huis in een net en als het tijd wordt voor de vissen worden ze er uit gevist en weer nieuwe vissen erin. Zo gaat dat dan door. Sommige beheren er meerdere en sommige wonen er en andere wonen gewoon ergens op het land. Daarna zijn we naar een dorpje gegaan waar een bepaalde stam woont die moslim is en voornamelijk uit Maleisie komt. Maleisie is dan ook een moslim land. Wel apart om te zien nadat ik al zoveel boeddhistische tempels heb gezien.
In de middag aangekomen in cambodja en dat verlliep eigenlijk heel makkelijk. Cambodja vertel ik in een apart verslag.

  • 25 Februari 2014 - 15:54

    Reina:

    Stoer hoor om in zo,n gat te gaan, maar ja, waar ben jij wel bang voor.
    Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: