thailand 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu thailand 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

thailand 1

Blijf op de hoogte en volg Brenda

19 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Thailand vond ik leuker dan China. Ik kwam aan met het vliegtuig en ging opzoek naar eten, want dat had ik echt nodig. Ik had namelijk voor een lange tijd weinig gegeten. Ik heb toen maar heel slecht een subway broodje gepakt. En dat is echt heel zielig, want ik zit zo op mijn centen te letten dat ik niet dure dingen ga kopen. Maar goed.. daarna de citylijn genomen naar pyathai. Dat was de plek waar je het verst in het centrum kan komen zonder een taxi te betalen. Daarna was ik van plan om een taxi te nemen, maar omdat ik wat vroeg in de citylijn zeiden 2 britten dat ik wel met hen in de taxi kon, want ze gingen in de zelfde richting. Alleen zij moesten iets verder en vonden het prima om het volledig te betalen. Oke dacht ik:D.

Na zoeken in het hostel aangekomen. Dat was erg nice. Je moet je schoenen daar uit doen en dat was wel ff wennen, maar went ook best snel. Ik heb toen een hele poos rondgewandeld en iedereen kwam mij melden dat er protesten zouden zijn maandag en dat ik maar beter weg kon zijn. Uiteindelijk bij een agency een tour geboekt, maar deze zou eerder zijn dan dat ik eigenlijk weg wilde. Verder dus veel rondgewandeld tot in de late uren tot ik eindelijk weer in de buurt van mijn hostel was. Toen heb ik het straateten daar geproeft. En dat is heerlijk in thailand. En ziet er ook smakelijker en ruimt ook beter dan in china. Het probleem is wel dat mijn moeder niet heet (spicy) kookt en dat hier wel het geval is. De eerste keer was ik dat vergeten te vragen en ik brande daarom de vlam uit de pan. pfft wat spicy.. De volgende dag ontmoette ik 2 nederlanders en ben met hun naar de weekendmarkt geweest. Ik had eigenlijk eerst andere plannen, maar ik was toch nog van plan om terug te komen in bangkok. In de avond ook met 1 van de nederlanders gegeten. Was erg gezellig. In de avond zou mijn ticket voor de tour er zijn, maar deze was er telkens niet. Ik had een nummer gekregen en nadat ik ze eindeiljk te pakken kreeg, zei ze dat de ticket er al was. Ik nog een keer vragen zeiden ze ''ow is het deze?'' JA... grr al die tijd voor niks gewacht, want de ticket was er al in de middag. pfftt.. anders had ik misschien uit kunnen gaan, want ik had begrepen dat ik in de ochtend zouden worden opgehaald, maar dat zou de volgende dag pas om 4 uur zijn. pfftt..

DE volgende dag weer rondgelopen en gegeten en dergelijke. Op het einde kon ik natuurlijk weer niet het hostel vinden voor de zoveelste keer, maar gelukkig nog net op tijd. Owja trouwens ik was met de tuk tuk. Na veel lopen en nog weinig gezien te hebben, was ik namelijk in een tuk tuk gestapt. Deze bracht mij naar een tempel die 1 keer per jaar open is voor toeristen (wel speciaal dus), maar dus ook nog allemaal winkeltjes zodat hij zijn stempel kon krijgen. Ik snapte het eerst niet, waardoor hij nadat hij mij bij de laatste afzette daarna verdwenen was, zonder dat ik betaald had. Maar zijn dienst zat er op. Daarna door naar een andere, maar deze die wilde het zelfde doen en dat lukte niet en bracht mij uiteindelijk nog op tijd naar mijn hostel. Daarna ging ik eten en raakte ik verdwaald, maar kwam gelukkig nog op tijd binnen voor de taxi kwam. De taxi was wel 20 minuten te laat, dus ik zat net een minuut en toen kwam de taxi al. Vervolgens naar de trein en dergelijke. Tijdens het wachten ontmoette ik een canadees, maar zij zat verder in de trein, dus heb haar later niet meer gezien. In de trein ontmoette ik een franse. Hij sliep onder mij, want het was een nachttrein. Het was niet zo bes tom boven te slapen, maarnja dat had de agency voor mij geregeld. Wel heb ik verbasend genoeg geslapen. Daar was ik wel blij mee. De trein had 4 uur vertraging ofzo, maar niet duidelijk waarom dat nu was. pfft. Eindelijk in chiangmai aangekomen met de trein werden we wel netjes opgehaald. Dit was ook erg fijn. De hostel was niet zo geweldig. De douches erg mager en bed hard, maar wel een zwembad, dus daar ben ik gelijk in gedoken. Daarna ben ik gaan douchen en nog ff rondgekeken. De franse die ik in de trein sprak is nog ff meegegaan. Daarna ging hij zwemmen en ik heb met een boek bij het zwembad gezeten. Daar kwam een brit naar mij toe, die er vanovertuigd was dat hij bij mij in de tour zat en dat was ook zo. We hadden een meeting die avond en daar gingen we dus samen heen en vervolgens zijn we ergens gaan eten. In de avond gingen we bij 2 nederlandse meisjes zitten, die ook in onze tour zitten. Later gingen ze naar bed en bleven wij nog effen zitten en toen kregen we een kikker aangeboden. Deze was om op te eten. Natuurlijk wil je het ergens wel proberen en dat hebben we gedaan. pfftt.. dat was wheird.. Daarna lekker slapen, want de volgende dag vroeg op voor de tour.

De tour was erg leuk. We hadden een best hechte groep en ook een facebookgroep gemaakt, zodat we foto,s kunnen delen. Hier moet ik ergens ook nog een moment voor gaan vinden. De tour of trekking eigenlijk bestond uit 2 dagen lopen en de derde dag olifantenrijden en bamboo rafting. De eerste 2 dagen hebben we ook watervallen gezien en in gezwommen, was erg nice. De avonden waren erg gezellig met kampvuur en het eten was erg lekker om te eten. Olifantenrijden was erg leuk, maar was ook zo voorbij. We hadden bananen gekocht die we konden geven en daar was hij/zij erg blij mee haha. De olifanten waren iets minder blij als je dat niet had. Het raften was wel leuk, maar had verwacht dat we zelf mochten pedelen, maar we zaten gewoon op een soort vlot van bamboo en iemand pedelde ons door de rivier heen. Je werd er wel echt nat van. Nadat we terug waren ging iedereen zich ff setelen in hun kamer en in de avond hadden we afgesproken. We zijn samen wat gaan eten, of eigenlijk we hebben ons gesplitst, want een aantal wilde naar de mac en de andere wilde thais eten. Natuurlijk als een echte reiziger heb ik thais gegeten, zoals bijna elke dag. Ik heb gewoon nog geen pizza of patat ofzo gegeten. Het enige waarin ik heb gezondigd is het subway broodje. Het ontbijt misschien ook wel, maar daar is wel erg weinig keus uit. Eigenlijk bijna elke dag een broodje ei met witbrood. Pfft en ik hou niet van witbrood, maar vrees dat ik het hele jaar er aan moet geloven. toen deze avond was afgelopen heb ik afscheid genomen van iedereen, maar was echt 1 van de leukste groepen waar ik een tour mee heb gehad.

de volgende dag had ik al mijn nieuwe tour. Ik ben naar de witte tempel geweest in chiang rai, maar deze was erg mooi, maar ook erg toeristich. Hierdoor kon je geen mooie foto's maken. Verder een lange rit naar de grens van laos. Daar in een klein plaatsje werden we bij een hotel afgezet die al betaald was. Dit was echt heel slecht en ik ben ook gelijk weer vertrokken om rond te kijken. Voor dat ik vertrok sprak ik de britten en die kwam ik later op mijn weg terug ook weer tegen. Ze vroegen of ik met ze mee ging ergens wat drinken en dat vond ik wel gezellig, ook al zijn ze op de leeftijd van mijn ouders:P haha.. Dit had tevens ook zijn voordelen, want zij hebben het drankje en het eten betaald, want dat wilde ze. Prima! De volgende dag was het de bedoeling dat we 6 uur opstonden,7 uut ontbijt en 8 uur vertrekken. Dit was meer iets van half 8 ontbijt en rond 10 uur vertrekken. 10.30 zou de boot vertrekken, maar dat werd wat later namleijk 13.00 ofzo. Ongeloofelijk dus. Pfftt.. naar een lange tijd zaten we in de slowboat met veel leuke mensen. We zaten met veel vrijgezellen jongeren bij elkaar. Van te voren kon je al je hostel boeken en dat had ik gedaan jammer genoeg, want het was best duur. Dit hostel was voor de tussenstop en alles zou daar duur zijn en dat was ook wel zo. Aangekomen in het hostel was er geen kamer meer voor mij en na gedoe zou ik dan voor 300 bath minder bij 2 andere meiden op een matras op de grond kunnen slapen. Dit zou wel ongeveer een uur duren. We gingen daarom eerst wat eten ( 2 amerikaanse meiden) wat ook erg gezellig was. Wel moeilijker te verstaan dan die britten, pfft.. maar vervolgens kwam ik terug in het hostel hebben ze toch een kamer. Heel vreemd... Nou dus toen toch de volle prijs betaald, maar het was wel een heerlijk bed alleen de douche was weer slecht. grr dacht ik want had al voor ongeveer een week geen fatsoenlijke douche.. Naja de volgende dag dus een goede plek uitzoeken. En dat is gelukt.. Ik kwam weer in de boot met de 3 britse meiden die ik de eerste dag ook ontmoet had en ben samen met hen opgetrokken en slaap nu met hen in de zelfde hostel. Mogelijk kan ik ook een stukje met ze verder trekken, maar ik weet nog niet precies hoe of wat. Waarschijnlijk ga ik toch niet naar myanmar, want ik heb gehoort, dat ik dan minimaal een paar weken van te voren de hostels moet boeken, want anders is het erg duur. Dat geeft mij wel een reden om het misschien toch later te doen. Want duur is echt duur daar... Maar nog steeds twijfels..

Nou vanavond uiteten geweest en ff op de markt gekeken en heerlijk gedoucht. Nu lekker naar bed en op naar de volgende dag hier in laos. Hopelijk zijn jullie nu weer een beetje op de hoogte. Het is een beetje moeilijk om hier op internet te gaan, want er is bijna geen moment dat ik alleen ben of de tijd er voor heb. Andere momenten is er geen internet:P

Ciao


  • 19 Januari 2014 - 17:18

    Ineke:

    Hoi Brenda, wat een belevingen allemaal, volgens mij heb je al best veel mooie en leuke dingen gezien.
    Ik wens je weer een goede reis verder,leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt.

    groetjes ineke Pl3

  • 19 Januari 2014 - 17:56

    Reina:

    Lieve Brenda, zo te lezen vermaak jij je prima. Gaaf zeg een rit op een olifant.
    Fijn dat je steeds maar weer aansluiting vindt met andere mensen, wel zo gezellig toch.
    Geniet van al je volgende avonturen. Liefs mam

  • 19 Januari 2014 - 18:12

    Sophia:

    Hey Brenda,
    Leuk om je verslag te lezen. Je ontmoet best veel mensen, gezellig en interessant lijkt me. Die tour moet wel gaaf geweest zijn. Op een olifant rijden..... kikkuh
    Tot je volgende verslag.
    Liefs sophia



  • 19 Januari 2014 - 18:45

    Bertus:

    Hoi Brenda,
    fijn dat het zo goed gaat. We kijken altijd uit naar je verslagen. Leuk dat je alles zo goed omschrijft. Laos schijnt een mooi land te zijn maar sinds kort wat meer toeristen trekt omdat de overheid moeilijk deed.
    Wel raar dat een land ernaast in eens zoveel duurder is ( Myanmar ). Veel succes en genot bij je verdere belevingen.
    jouw Pap.

  • 19 Januari 2014 - 20:33

    Willianne:

    Hoi Bren,

    Erg leuk om al jouw belevenissen te lezen, ja ja ik heb ze nu al gelezen:p
    Ook erg fijn dat je al zoveel mensen ontmoet hebt, waar je samen mee op stap kon.

    Veel succes verder en vooral geniet ervan.

    Liefs Wil

  • 19 Januari 2014 - 23:02

    Lisanne:

    Topper! Leuk zo je avonturen!
    Veel plezier weer xx Lisanne

  • 21 Januari 2014 - 10:18

    Willie:

    mooi verslag we kijken uit naar de volgende oma

  • 21 Januari 2014 - 15:31

    Geurt:

    nu een ritje op een olifant straks in australie spelen met koalabeertjes en kangeroes. gr geurt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 34086

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: