Het begin! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Het begin! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Het begin!

Blijf op de hoogte en volg Brenda

09 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,
Mijn eerste reisverslag vanuit Azie:D

Dinsdag kwam ik met moeite uit bed, omdat ik al wat slechte nachten achter de rug had want ik was verkcouden geworden. Toch wist ik nu wel dat ik op wereldreis ging en kwam toen toch mijn bed uit, want dat vliegtuig mag ik niet missen haha. Toch was ik er aardig rustig onder en nadat we 10 minuten later gingen begon het langzaam wel door te dringen. Op het vliegveld aangekomen kwamen opeens lisanne en annemieke aangelopen om ook afscheid te nemen. Dat was erg leuk!! Nadat ik de bagage had weggebracht en de ticket had gingen we nog met ze allen wat drinken. Daarna was het toch echt tijd voor afscheid. Na iedereen een knuffel te hebben gegeven ging ik op weg. Ik kon eigenlijk gelijk door naar de gate waar ze al bezig waren en het controleren van de handbagage verliep gelukkig ook soepel. Toen ik daar voorbij was en er werd opgeroepen om het vliegtuig in te gaan belde laura nog even. Het was een kort gesprek, maar toch nog even leuk. In het vliegtuig moest ik nog lang wachten op iedereen, want er passen er een hoop in en ik was toch wel 1 van de eerste. Als gezelschap kreeg ik een nederlandse, oude man van 61 naast mij. Hij had al veel gereistd in het verleden en was nu op weg naar de filipijnen. Ook was hij van het gewoon zelf drinken pakken en dat deed hij dus voor mij ook, was wel fijn. haha en als hij naar de wc ging, ging ik ook maar dat scheelt weer opstaan. en zo ook andersom. Dat was dus wel een fijne vlucht en gelijk ook weer wat nieuwe films gezien. Aan het einde sprak ik nog 2 mensen die achter ons zaten. Het was een stel waarvan 1 nederlands was en de andere uit nieuw zeeland. Zo kwam ik ook gelijk iets te weten over nieuw zeeland. Toen ik aan was gekomen verliep de bagage en derlijke eigenlijk vrij soepel. Ook de weg naar het hostel verliep vrij soepel, want de bus die ik moest hebben stond er al. Ik moest alleen een ticket ergens anders kopen en hij zou dan 2 minuten wachten of dan ging de bus in iedere geval. Eenmaal in de stad verliep het ook prima, maar moest nog wel even zoeken naar het hostel, maar doordat ik andere vroeg verliep het prima.

In de bus zag Hong kong er mooi uit met de bergen, maar de stad zag er toch wel anders uit. Wat wel te verwachten was haha. Allemaal appartementen en de winkels beneden. Toen ik aankwam was het erg vroeg en er was dus nog niks te beleven. En als je zo moe was als ik (had in het vliegtuig niet kunnen slapen) dan is dat echt niet grappig. Mijn tas had ik bij het hostel gelaten, maar ik kon mijn kamer nog niet in. Ik ben toen maar ergens thee gaan drinken. Ik dacht als ik bij de mac wat ga drinken dan heb ik gelijk wifi. Ik dus daar heen, maar dat wilde niet lukken en heb toen maar wat op de kaart gekeken. Vervolgens toch maar terug gegaan naar het hostel en daar op facebook neergezet dat ik ben aangekomen. Daarna toen er meer leven was buiten de hele tijd rond gedwarreld. Ik had een metro kaart gekocht, want ik dacht dat ik deze nodig had. Ik snapte er niks van, dus ik dacht ik kom later wel terug, Er stonden namelijk borden met wat je waar kan zien, maar ik dacht dat het borden waren met waar je heen moet met de metro voor welke straat, maar dat was voor de verschillende uitgangen. Pfft.. je doet soms rare dingen als je moe bent.... Ik ben toen maar veel gaan lopen en een tempel gezien waar ze moeder natuur aan het aanbidden waren. Verder de haven gezien en ik stond voor de sky 100 waar je een mooi overzicht hebt over de stad, maar het was erg mistig en prijzig te gelijk. Ik denk dat het meer is voor als ik met de terug weg weer in hong kong kom. Op een gegeven moment was ik echt op en het was rond 14.00, dus toen ben ik terug naar mijn hostel gegaan. Om 14.00 mocht ik er namelijk pas in en toen ik er 15.00 aangekomen was en op mijn kamer zat heb ik even gezeten. Niet lang gelegen, want dan viel ik in slaap. Ook was er een amerikaans meisje dat was gekomen uit Beijing. Naar even gepraat te hebben kwamen we tot de conclusie dat we vanavond samen wat gingen eten zoeken en daarna naar de lichtshow. Zij was er van overtuigd dat je voor 20 hongkongse dollars eten kon halen en dus zoeken en zoeken. Ik dacht nou hoe goedkoper hoe beter toch?!, dus uiteindelijk ergens noedels genomen voor 12,5, maar dat was niet extreem veel. Ik kreeg er ook stokjes bij waar ik natuurlijk niet aan gewend ben, maar het is gelukt. Ik denk als ik rijst had, ik een groter probleem had haha. Daarna zijn we terug gegaan naar waar de licht show was. Vanuit daar kun je in het donker heel mooi alle gebouwen zien. Er was daar ook een straatje voor sterren waar we nog even geweest zijn. De lichtshow was ook mooi, maar had iets meer verwacht, maar denk ook niet dat we heel goed stonden. Want het licht kwam vanuit de overkant, maar ook onze kant en dan echt vlak achter ons. Na de lichtshow weer de bus terug gekomen. En toen..... zo snel mogelijk mijn bed opgezocht (09.00). Na meer dan 24 uur niet geslapen te hebben kon ik het goed gebruiken. Ik ben er ook pas de volgende dag om half 11 uitgegaan. Samen met dat amerikaans meisje (naam pam) ben ik op zoek gegaan naar brood. Eenmaal gevonden nog wat rond gelopen. Ik wil nog wel een keer naar hong kong Island, maar dan liever met de terug weg wanneer het hopellijk beter weer is en anders als nog leuk.

Ik weet dus al goed wat ik wil doen op de terug weg:D
Nu vandaag nog een beetje rusten voor thailand.
Ik denk dat ik het leuker ga vinden. Wat meer te zien en zo, want dat vond ik nog best tegenvallen in Hong Kong. Het is dat het nu al vast staat, maar anders zou ik niet nog een keer naar Hong Kong gaan. Het is leuk voor de impressie:
- Veel appartementen op elkaar gestapeld.
- Ze eten rare dingen die soms ook stinken.
- Ze lopen hier vrij makkelijk door rood
- Sommige dragen kapjes, maar waarvoor... ik heb zelf weinig last van uitlaatgassen..
In de winter (20 graden) dragen ze hier lange mouwen, terwijl ik in mijn t'shirt loop (in de avond niet)
En waarschijnlijk zijn mij nog meer dingen opgevallen, maar dat weet ik zo ff niet te vertellen.

Morgen moet ik rond 5 uur opstaan, want moet weer vroeg vertrekken naar het vliegveld om naar thialand te gaan. Heb er zin in! Dan gaat het voor mij echt starten:D

Greetz from Hong Kong!



  • 09 Januari 2014 - 09:04

    Linda Noij:

    Hahah,,

    Dat rare eten wat soms stinkt kennen ze hier in Maleisie ook.. dus bereid je maar vast voor! ;) En wij lopen hier ook vrij makkelijk door rood en dat zal jij ook snel doen want je moet hier zoo lang wachten voordat het stoplicht op groen is!

    Veel plzier in Thailand en gniet er van! =) Als je nog iets van hier wilt weten.. just ask!

    Groetjess

  • 09 Januari 2014 - 10:00

    Lisanne:

    Zooo jij bent snel met het eerste verslag haha! Super leuk! Jammer dat het wat tegenviel maar dat had je idd eigenlijk al verwacht! Thailand is vast heel mooi! Veel plezier en een goede reis alweer! ;)

    Xx Lisanne

  • 09 Januari 2014 - 10:00

    Lisanne:

    Zooo jij bent snel met het eerste verslag haha! Super leuk! Jammer dat het wat tegenviel maar dat had je idd eigenlijk al verwacht! Thailand is vast heel mooi! Veel plezier en een goede reis alweer! ;)

    Xx Lisanne

  • 09 Januari 2014 - 18:46

    Bertus:

    Mooi verslag, als je dat vaak doet heb je een mooi totaal reisverslag. Doe rustig aan, je hebt al gemerkt dat je niet in staat bent te genieten en goede beslissingen te nemen als je moe bent. Leuk dat je al prettige mensen hebt ontmoet. We missen je nu al.
    xxx Bertus





































  • 09 Januari 2014 - 19:43

    Reina:

    De eerste ervaringen zijn al binnen, ook al vielen die misschien wat tegen.
    Nu op naar Thailand. Liefs mam

  • 09 Januari 2014 - 21:09

    Carla:

    Ha Brenda, de kop is eraf! De mondkapjes die de mensen dragen is waarschijnlijk omdat zij verkouden zijn. Dat is nml de gewoonte in Azie om andere mensen niet aan te steken....
    Goede reis en tot het volgende verslag! Lieve groetjes van ons allemaal.

  • 10 Januari 2014 - 15:22

    Eefke Van Ginkel:

    Hee Brenda, Leuk te lezen hoe je reis is verlopen. en nu genieten van Thailand hè? Groetjes, ook van Jaap.

  • 10 Januari 2014 - 15:45

    Alide:

    Hoi Brenda,
    mooi begin. Hoop je te volgen. En wat betreft Hong Kong... Neem een volgende keer een ferry naar een klein eiland. Er zijn eilanden waar alleen paalwoningen te vinden zijn, waar wat eenvoudige vissers wonen. Gigantisch contrast. Maar goed, dat is voor later! Nu eerst verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: