Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Brenda

21 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Dit keer heb ik een verslag alleen maar over 1 stad en dat is Sydney. Ik ben hier best een aardige tijd gebleven, omdat er een hoop te doen is. Overigens had ik het weer niet altijd mee, maar ik heb er het beste van gemaakt.

Vanuit Melbourne had ik de nachtbus richting Sydney. Ik had het gevoel dat er in mijn bus vooral Australiers in zaten, maar er zat toevallig 1 meisje van engeland die ook aan het reizen(werken) was. Zij moest net als ik op zoek naar een hostel. Zij had al een reservering bij een hostel en het hostel waar ik heen wilde was daar in de buurt. Zij was al eerder in Sydney geweest en ze dacht dat ze wel de weg wist.... niet dus! Naja na wat vragen kwamen we toch tot de conclusie dat we de trein moesten nemen ipv lopend. We liepen automatisch bij het eerste perron er uit en toen zij ik tegen haar moeten we er hier wel uit? haha niet dus... 2 stations later en we sprongen weer terug de trein in. Aangekomen in kingscross (het gebied waar het hostel was) was het voormij eigenlijk nog maar een paar meter lopen. Lekker makkelijk dus! Het relaxte aan dit hostel is dat ze gratis brood, rijst, thee hebben de hele dag door en gratis wifi (niet overal het geval). Na dat ik mijn bed had opgemaakt en geinstaleerd was, ging ik lunchen en daarna op weg naar het bekende operahouse. Vanaf mijn plek naar het centrum (CBD) is het ongeveer een halfuur lopen met veel trappen en een stukje door het park. Aangekomen in het centrum kwam ik allemaal politie tegen en ze waren duidelijk opzoek naar iemand. Het voelde net als in de film, wel grappig om te zien. Ik hoop alleen op zo'n moment dat de dief of moordenaar niet toevallig achter mij staat:P haha maar iets verder doorlopen zag je ook dat ze een heel gebouw afgezet hadden en iedereen die het gebouw in ging werd gecontroleerd. Ook heel veel politieagentjes die op een post serieus om hun heen stonden te kijken. Oja en de helicopters nog niet te vergeten die boven het gebouw aan het zoeken waren. Naja toch maar doorgelopen en toen zag ik het operahouse en de harbourbridge. Wat foto's gemaakt en ik vroeg of iemand een foto van mij wilde maken met het operahouse en dat bleek achteraf een belg te zijn die toevallig ook reist en de tickets toevallig ook bij kilroy heeft geboekt. Na even gezellig gekletst te hebben ging ik nog even rondlopen en op zoek naar informatie over Sydney. Ik heb al die informatie mee naar het hostel meegenomen om het daar verder uit te zoeken over hoe of wat mijn plannen zijn. In het hostel bleek er toch nog leven te zijn. Ik had namelijk het gevoel dat er niemand in het hostel zat, maar dat is vooral overdag het geval. Bijna iedereen in mijn hostel werkt namelijk.

De volgende dag was het al een iets mindere dag met af en toe regen. Pfft... toen wist ik nog niet dat het alleen maar erger ging worden op veel andere dagen. Maar goed ik vooral weer veel rondgelopen en goed nadenken over wat mijn plannen zullen zijn hier in Sydney. Ik heb het operahouse goed van dichtbij bekeken, de vorige dag namelijk alleen vanaf een afstand, Verder ben ik naar een gratis museum geweest wat iets vertelt over de Rocks (een gebied in Sydney), maar ook over de haven in sydney en wat over aboriginals. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet heel erg intereseerde op een 1 of andere manier. Veel interesante dingen had ik al opgepikt tijdens een tour. Ook ben ik naar Darling Harbour gelopen waar veel opgezet is voor touristen en het ziet er wel leuk uit. Daar is de Imax, aquarium, wildlife en madam tussau. Daarna via een andere route terug gegaan waardoor ik door het Hydepark liep. Daar was ook een kerk waar ik nog een kijkje heb genomen en daarna met een zoektocht richting mijn hostel. Het ging alleen opeens keihard regenen en de boom waar ik onder sprong leek niet te helpen en toen rende ik naar een deur wat een parkeergarage bleek te zijn waar ik even ben gaan wachten tot de regen voorbij was. Helaas waren er zoveel plassen dat mijn schoenen en alles als nog kleddernat was toen ik terug in het hostel was.

De volgende dag had ik besloten dat ik knopen moest door hakken en heb de klim op de harbourbridge geboekt. Deze klim was gelijk in de avond. Na de boeking ging ik eerst naar de markt, die was helemaal aan de andere kant van de stad en een flink eind lopen. Daar mijn groente en fruit gescoord en toen richting hostel gegaan. Daar even gerust en daarna mijn andere boekingen gedaan om naar de blue mountains te gaan en een i venture pas (whale watching, imax en operahouse tour). Tegelijkertijd ook mijn hostel geboekt voor 7 nachten extra en toen richting de klim gegaan. Ik was heel benieuwd hoe het zal gaan, want had al de hele dag gelopen. Ik zou je vertellen die klim is echt to easy ( te makkelijk)!!! Het deed wel ongeveer een uur om naar veiligheidsregeltjes te luisteren, ondertekenen en ons outfit aan te krijgen, maar het uitzicht was het zeker waard. Het was beautiful en ik was daarom blij dat ik de nachtklim had gekozen. We konden nog een beetje van een sunset genieten en daarna hadden we de mooie lichtjes van de gebouwen en de auto's, te mooi gewoon! We kregen 1 groepsfoto gratis en een 8 seconden filmpje van jezelf wat niet echt op de mooiste plek gemaakt werd. Ik heb zelf nog 1 foto gekocht en daarmee was het avontuur voorbij.

De volgende dag lekker uitgeslapen en toen richting de haven gegaan waar het whale watching was. We hebben zeker walvissen gezien, maar ze waren niet heel dicht bij (wat ik eigenlijk gehoopt had, aangezien ik al wel walvissen had gezien) Ook waren ze niet zo enthausiast met springen, maar toch nog 1 redelijke foto kunnen maken van een sprong. Verder die dag niet veel gedaan en lekker rustig aan gedaan. De volgende dag mocht ik weer lopen, want ik zou naar de blue mountains gaan.

De dag van de blue mountains moest ik vroeg op staan. Ik was iets eerder gegaan voor het geval ze te vroeg zouden zijn. Ik stond daar te wachten en te wachten en toen kreeg ik een smsje dat hij wat laat was en hopelijk er binnen 20 minuten zou zijn. Ik was dus weer aan het wachten en begon te twijfelen of ik wel op de juiste plek stond, want uiteindelijk was hij 45 minuten later. Ik was toen vooral erg verbaasd dat ik de eerste was die opgepikt was. Ik heb er nog steeds een hekel aan als mensen te laat komen bij iets waarbij ik vind dat je niet te laat kan komen, zoals dit. Hij legde toen iedereen er was uit dat hij zich had verslapen.. hmm.. We hadden wel een gezellige groep en we maakte wandelingen op plekken waar veel andere toeristen niet kwamen, maar ik had verwacht dat we dat gingen doen en tegelijkertijd ook naar plekken waar toeristen wel kwamen. Het enige daarvan was de three sisters waar hij duidelijk negatief over was. Ik vond het zelf wel een erg mooi uitzicht net als de andere overigens. Wel miste ik de diversiteit. De blue mountains is zeker mooi zoals iedereen zegt, maar ik denk dat ik veel vergelijkbaar heb gezien in een korte tijd. Naja toch een prima dag gehad en daarna weer terug naar mijn hostel.

Ik merkte het weekend dat ik erg moe was en was van plan om niet teveel te doen. Ik wilde zondag eerst naar bondi beach gaan, maar ze hadden veel regen voorspelt en ging toen maar maandag. De operahouse dacht ik zaterdag te doen, maar daar aangekomen was de eerste tour aan het einde van de middag vanwege alle optreden die middag. Ik ben toen zaterdag nog een beetje door de botanic garden gelopen en beetje niks gedaan. Zondag de opera tour gedaan en de maandag richting bondi beach gegaan. Ik geloof dat de ergste dag die ze op zaterdag voorspelt hadden verschoven was naar maandag, want wat een wind en regen zeg. Pfft... het was niet echt de beste plek. Ik had vooraf bedacht dat het net als de andere dagen waarschijnlijk aan het einde van de middag wel droger zou worden, maar dat viel dus tegen. Ik denk op het moment dat het droog is het inderdaad een heel mooi strand kan zijn, maar helaas is dat met zoveel bevolking iets minder. De wandeling die ik van plan was heb ik maar geskipt, want ik waaide zelf bijna weg. De regenhoes over mijn tas was wel weggewaait en met de terugweg kwam ik deze gelukkig weer tegen. Na een lunch bij hugary jacks (burger king) liep ik richting een touragency om van het internet gebruik te maken en vervolgens hopen dat het droger zou worden. Ondertussen hield een andere tour agency mij aan met vragen over de oostkust en naar dat verhaal geluisterd, zodat ik ook tijd kon rekken. Ik vond weer heel lastig of ik zijn aanbod zou aannemen over frasier island en white sundays, omdat ik niet nog extreem veel research had gedaan en naja hij doet zijn werk natuurlijk. Uiteindelijk toch gedaan en dat stond dus ook geboekt, met nog wat extra's. Hopelijk zijn de extra's de moeite waard en heb ik een goede keus gemaakt:D De volgende dag dacht ik van wel!

De volgende dag was een iets betere dag, maar dan bedoel ik ook maar iets. Zodra ik eindeiljk met dit trieste weer de moed had gevonden de deur uit te gaan ging het naar een kwartier ofzo al regenen. Tijdens de harde regen even geschuild en toen maar verder gelopen. Ik had bedacht eerst naar de markt te gaan en toen bedacht ik mij dat deze gesloten is op dinsdag. Ik ben toen rechtstreeks naar de imax gelopen en daar mijn kaartje geregeld voor de film. Ik had niet veel keus, maar had uiteindeiljk voor guardians of the galexi gekozen. Normaal zou ik dit niet zo snel in de bios kijken, maar eigelijk vond ik het wel leuk. Een goede combi van humor, actie en verhaal. Verder was het 3D effect ook erg goed. Het 3D scherm zou de grootste in de wereld moeten zijn, maar mijn gevoel zegt dat het niet extreem veel uitmaakt met het grote scherm in cinemec. Alleen de stoelen staan wel dichterbij, maar eens goed bekijken als ik weer in cinemec kom!

De woensdag zou een iets betere dag moeten zijn en met deze gedachte ben ik vroeg op gestaan en met volle moed richting het centrum gelopen. Doordat ik de harbourbridge klim had gedaan had ik nog een kaartje tegoed voor de pylon waar ik een mooi uitzicht van het centrum en het opera zou hebben. Daar aangekomen was het pas naar 15 minuten open liep daarom maar eerst over de brug naar de andere kant. Daar een mooi uitzicht bekeken en daarna weer terug gelopen naar de pylon. Vanuit daar ook weer een mooi uitzicht (al was weer net het zonnetje weg) daarna nog wat informatie gelezen over de brug en een filmpje gezien en toen richting de haven gelopen. In 20 minuten zou de ferry richting Manely vertrekken, deze maar gepakt en daar een hele middag rond gelopen. Ik liep eerst rechtstreeks naar het strand waar ik wat foto's maakte. Manely beach en bondi beach concureren over welk strand nu het beste is. Aangezien ik ze beide niet in de beste staat heb gezien is het moeilijk te oordelen, maar ik denk dat Manely wat vrijer is en bondi voel je meer opgesloten tussen 2 kliffen. Voor mij maakt het niet veel uit, zo lang ik met mooi weer lekker een plekje kan vinden in de zon en kan zwemmen. Manely is wel wat groter, dus waarschijnlijk de meeste ruimte:P haha. Naja ik ben daarna een wandeling gaan doen naar shellbeach (gewoon klein strandje) en door naar wat uitkijkpunten op de rotsen richting het noordelijkste punt (Nord head). Na een lange wandeling alleen door de natuur wat heerlijk was met de zee en de vogels op de achtergrond kwam ik uiteindelijk aan op het noordelijkste punt. Daar ontmoette ik twee argentijnen en op het moment dat ze zeiden dat ze weer terug gingen, zei ik ''ja ik ook want moet het hele eind weer terug lopen'' en zij dus ook. Ik liep half met ze een stukje terug en hun vroegen in een cafe waar er een bus was. Ze lieten het mij weten en liep met hen naar de bus ongeveer 10 minuten lopen. Ondertussen hadden we bedacht om te liften en er waren een paar auto's gestopt alleen zij konden alleen 1 of 2 mensen meenemen, maar geen 3. Op een gegeven moment zei 1 dat als er 1 komt en kan er wel 1 meenemen dat ik dan mee kon. Ik daarom in de eerst volgende gestapt dat het kon. Dit was 5 minuten naar beneden, maar dat schilde wel een eind lopen. Vervolgens gaan lunchen, want dat had ik nog niet gedaan en het was al 3 uur. Na de lunch nog wat plekken bekeken en gelopen en toen richting ferry gelopen. Daar was een Aldi, dus daar eerst even wat inkopen gedaan en toen op de ferry gestapt. Dit was toevallig de ferry (hoopte ik ook) die in het donker aankwam en we hadden dus een fantastisch uitzicht op de harbourbridge, CBD, en operahouse. Beautiful!! Daarna weer naar mijn hostel gelopen en gerelaxt.

Vandaag is mijn dag van vertrek, maar dat is pas vanavond. Ik heb namelijk de nachtbus richting Byron Bay. Aangezien het weer niet extreem goed is en ik al veel heb gezien en gedaan dacht ik eraan om vandaag mijn blog te schrijven en weer foto's er op te zetten. Dat ben ik nu dus aan het doen en hebben jullie weer wat te lezen en te zien.

Jullie horen weer van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 34100

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: