Byron bay till Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu Byron bay till Rainbow beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Brenda ginkel - WaarBenJij.nu

Byron bay till Rainbow beach

Blijf op de hoogte en volg Brenda

03 September 2014 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal,

Byron Bay
Dit verslag speelt zich gelukkig groten deels weer in de zon af! Het begon nog wel wat met triest weer. Aan het einde van de busrit stopte we in de ochtend ergens het weer zag er niet vrolijk uit en de laatste 2 uur werd het niet beter. Aangekomen in Byron bay wilde ik natuurlijk gelijk iets doen. Ondanks dat ik bijna niet geslapen had in de bus, had ik genoeg energie om de dag te beginnen. Het weer werd er niet beter op en toen toch maar even op bed gaan liggen en bekijken wat de plannen werden. Daarna even boodschappen gedaan en toen toch vertrokken richting de vuurtoren waar iedereen het over heeft. Het begon droog, maar even later ging het toch regenen. Ik dacht het gaat vast stoppen, maar het deed te lang. Ik besloot weer terug te gaan en na 50 meter lopen was het droog... pfft naja dan toch maar wel richting de vuurtoren. Het waaide flink en af en toe wat regen, maar we gingen gewoon door. Ik werdt weer helemaal blij toen ik op de top walvissen kon zien en op de weg naar benenden dolfijnen. Ik ben een flinke tijd gebleven nog daar boven, want zoals jullie misschien wel weten hou ik er van om wildlife te vinden:P Vervolgens toch naar beneden het was al aan het einde van de middag en ben al vrij snel erna gaan koken. In de avond vroeg naar bed. De volgende dag wist ik niet zo goed wat te doen, maar ik heb even op het internet gezeten en wat rondgelopen. Ook gezellig wat met mensen gekletst en beetje gerelaxt. In de avond na een kort skype gesprek met mijn ouders gezellig gedaan met 4 andere meiden. Wat wijn gedronken en daarna nog even gedanst ergens in een pub. Erg gezellig, maar we hebben het niet zo laat gemaakt, want we moesten de volgende dag allemaal weer vroeg op.

Surfers Paradise
De volgende dag de bus in de ochtend richting de gold coast in queensland. Ik was van plan om even een kijkje te nemen bij surfers paradise waar iedereen het over heeft. Ik had verwacht dat het niks voor mij was, maar 1 dagje kon ik er wel aan besteden. Ik had het geluk dat het eindelijk weer goed weer werdt. Ik heb op het strand gelopen waar je vooral veel wolkenkrabbers ziet. Het voelt een beetje als de party plekken in spanje.. Ik heb mezelf op een ijsje getrakteerd om de zon weer te vieren, haha en aan het einde van de middag sprak ik wat mensen en we zijn samen naar de markt gegaan bij het strand. In de avond heb ik mezelf ook getrakteerd op een domino pizza en in de avond gingen we samen nog ergens uit. Voor 5 dollar had ik 3 drankjes en entree, perfect dus! Ook dit keer niet te laat gemaakt, want de volgende dag ging ik weer verder richting Brisbane.

Brisbane
Na een kort ritje in Brisbane aangekomen. Ik merkte dat ik moe en chaggie en wilde zo snel mogelijk naar mijn hostel, maar ik had er nog geen 1. In de eerste plaats met een meisje meegelopen, want zij ging ook naar Base, dat was overingens een andere dan waar ik korting op had. Ik besloot toen toch die kant op de lopen. Naar ik denk 15 minuten lopen (voelde langer) was ik aangekomen en ze hadden gelukkig ruimte. Ik mezelf geinstaleerd, boodschappen doen, info center en niks gedaan. In de avond was er movie night met popcorn, dus dat was wel even lekker en daarna richting bed. De volgende dag even onderzoeken wat ik wilde gaan doen in Brisbane en wat mijn overige plannen gaan zijn. Ik ben daarom in de ochtend op zoek gegaan naar gratis internet (agency's). In de middag was er een gratis citytour vanuit het hostel waar ik aan deel heb genomen en zo kon ik ook wat meer mensen leren kennen. Al had ik al kennis gemaakt met een aantal uit mijn kamer. Ik had een leuke kamer, want iedereen was eigenlijk nieuw en in voor dingen. Naast de 2 waar ik samen mee aan de citytour deelnam ontmoette ik nog een ander meisje. Na de citytour gingen we wel weer splitsen en ben ik naar een toren gegaan waar je gratis in kan en uitzicht hebt over de stad. Ik heb wel betere uitzichten gezien, maar het was toch even leuk om te zien. Daarna wat gegeten en een uur later had ik stiekem alweer honger. Ander meisje zocht iemand om mee naar plek te gaan om pizza te eten. Ik zij wil wel mee, maar eet geen pizza. Uiteindelijk toch (A) en het was gezellig. Terug in het hostel gingen er een aantal naar ladiesnight onder het hostel. Ik wilde wel even mee en ze wachte tot ik mezelf had opgefrist en daarna gezelligheid. Aan begin vond ik het toch beetje tegen vallen, want we zaten aan een tafel en het was heel moeilijk om elkaar te verstaan. Later toch nog gezellig dansen en ook weer wat vroeger vertrokken. In de nacht moest er een jongen zo nodig iemand gezelligheid van een meisje hebben in de kamer daardoor een periode weinig geslapen. Volgende dag dan ook zeker wat van gezegd en hij voelde zich schuldig en dat is goed ook. Was namelijk niet de enige die er daardoor minder van sliep. Verder ben ik die dag naar de markt gegaan en daarna met ze drieen richting een uitkijk punt over de stad. Erg mooi! Verder nog een beetje geshopt en in de avond gingen we met ze drieen naar een hip hop class, waar we een meisje van de citytour ook tegen kwamen. De hip hop class was wel grappig. Wel soms een beetje veel geklets en ik wil gewoon dansen:P haha we zijn daarna met ze vieren in de nacht op de gratis hop on hop off ferry gestapt en de stad bij nacht bekeken. We zijn ergens afgestapt waar we nog op de story bridge konden lopen en nog wat langs de rivier om zo weer aan te komen bij het hostel. De volgende dag gingen we met 4 uit de kamer naar Lone pine sanctuary. Dit is een plek waar ze veel koala's hebben, maar ook andere dieren. Ik had al wel veel in het wild gezien, maar vond het toch nog leuk om te gaan. Het werkte wel mee dat ik samen met andere was en niet alleen. We maakte foto's met de emu's en kangaroes en de enige kans om op de foto te gaan met een koala is in queensland en deze kans namen we hier. Very cute! Er waren ook wat shows, zoals uitleg koala's,slangen,schapen scheren, schaapshond die achter de schapen aan rent en over vogels. 1 keer was wel gaaf toen er een uil onze kant op vloog, want hij raakte met zijn vleugel mijn hand. Ik was een poging aan het doen om een foto te maken en die foto is dus heel gaaf! In de avond had ik afgesproken met iemand die ik eerder op een andere tour had ontmoet, was gezellig! Daarna nog even met de andere de kroegentocht afgemaakt (de gratis drankjes moest ik missen, maar dat kon ik wel hebben) het was nog wel even gezellig en daarna lekker naar bed.

Noosa
De laatste uurtjes in Brisbane nog even geshopt met ander meisje en van het zonnetje genoten. Daarna de bus richting Noosa. Voor de verandering werdt er nu wel een film gedraaid:D Deze was gelukkig net afgelopen toen ik aankwam in Noosa. In de bus had ik gebelt voor een hostel en ik kreeg op deze manier een pick up. Ik wilde eigenlijk bij de andere 2 in het hostel, maar deze bleek vol te zijn. Ik ben daarom voor 2 nachten ergens anders heen gegaan en dat was achteraf wel goed. Ik kon daar lekker even bij slapen en makkelijk naar het national park. Het national park was simpel, maar met een mooie kustlijn. Op 1 strand waren er allemaal naakte mannen die had ik niet verwacht tijdens mijn wandeling, maar dat is blijkbaar normaal daar. de weg terug was door het bos wat wel even lekker was. Na mijn weg terug gevonden te hebben even gerelaxt, gegeten, geskypt en geslapen.

De 3de dag vertrok ik naar een ander hostel daar moest ik wachten tot ik kon inchecken en ben toen achter de computer gedoken. In de middag nog even naar het strand geweest en in de avond was er een gratis BBQ. Daarna nog even wezen poolen met 2 die ik ken van Brisbane en daarna slapen. De volgende dag waren er 2 dingen waar je voor in kon schrijven. Ik had mij voor beide ingeschreven. In de ochtend ging ik dus naar een mount tinbeerwah waar je een mooi uitzicht had. De gene die het normaal leidt kon niet en nu moest iemand anders het doen. Hij kon het niet direct vinden en het werd dus allemaal wat later en wat minder uitleg, maar het was toch een leuk gratis uitje. In de middag even relaxen op het strand en aan het einde van de middag naar de andere lookout waar we de sunset konden zien. Een aantal hadden muziek meegenomen en lagoon (goedkoopste wijn die je kan krijgen) dus tot de zon na een uur eindelijk onder ging we daar nog van konden genieten.

Rainbow beach
De volgende dag wat gerelaxt en weer wat dingen geboekt waar je later over hoort. Daarna de bus naar Rainbow beach. Ik twijfelde of het wel een goede keus was, want iedereen zei het is alleen een strand. Ik heb zelf genoeg tijd en toch nieuwgierig en daar ben ik nu dan. Het strand was wel even lekker en ik kom hier denk ik maar even voor de rust, want verder is er niks te doen. Morgen naar Herbey bay van waaruit ik naar Fraser island ga, maar daar horen jullie meer over.

Hoe het gaat!
Met mij alles prima eigenlijk, weer wat meer uitgerust. De oostkust is meer op relaxen en partyen gericht. Ik probeer het partyen een beetje rustig te houden, maar beetje kan wel natuurlijk. Relaxen is niet mijn sterkste punt, maar ergens ook wel goed. Ik ga weer snel door de oostkust, maar hoop nog even te instaleren op het einde in cairns en daar voor accomodatie te werken, even afwachten hoe het verloopt. Het is hier in queensland wel makkelijker om mensen te ontmoeten en dat is altijd leuk meegenomen. Mensen zijn voor de verandering niet aan het werk, maar lekker aan het vakantie vieren.

De foto's moeten nog even wachten, want ik geloof dat de aansluiting van de sd kaart naar pc weer eens kapot is... pfftt... maar zo snel als mogelijk hoop ik dat ze er op komen.

Take care!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Na mijn reis in latijns Amerika van bijna 4 maanden wil ik nu voor een jaar naar Azie en Oceanie. Ik heb er zin in!

Actief sinds 14 Okt. 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 34052

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 08 Januari 2015

Een jaar op reis naar Azie en Oceanie

09 Januari 2010 - 30 April 2010

peru!!

Landen bezocht: